VIDI.edu
VERN: Tehnološki projekti i stručna praksa
Studenti imaju obaveznu stručnu praksu od četiri do šest tjedana, a teoriju praktično primjenjuju i na semestralnim projektnim zadacima. U tvrtkama studenti rade na razvoju custom softvera, razvoju aplikacija, korisničkih sučelja, upravljanju bazama podataka i mnogim drugim konkretnim zadacima.

Studiranje na prijediplomskim studijima Sveučilišta VERN’ iz područja računarstva i tehnologije, poput Interneta stvari (Internet of Things) i Poslovne informatike, podrazumijeva i obavljanje obavezne stručne prakse u trajanju od četiri do šest tjedana, obično tijekom ljetnog semestra na završnim godinama studija.
Tijekom prakse studenti u tvrtkama rade na stvarnim projektima, uz mentorstvo poslovnih stručnjaka. Osim stručne prakse, teorijska znanja primjenjuju i kroz rješavanje semestralnih projektnih zadataka na studiju, uz podršku svojih profesora u ulozi akademskih mentora, te predstavnika tvrtki u ulozi poslovnih mentora. U oba slučaja, iskustva studenata su izuzetno pozitivna jer poslodavci hvale njihovu motiviranost i tehničku pripremljenost, a većina ih nakon prakse ili projektnih rješenja ostvaruje suradnje ili zaposlenja u tim tvrtkama.
Suradnja s vodećim tech tvrtkama
Sveučilište VERN’ surađuje s vodećim ICT tvrtkama poput Infobipa, Ericsson Nikola Tesle, Rimca, A1 Hrvatska, Lemaxa, Wolta, Smart sensea, Omega softwarea, Raiffeisen banke, HT-a, Techeda, Combisa, Aircasha, kao i s manjim startupima.
Kroz obavljanje prakse u tim tvrtkama, studenti rade na raznim projektima iz tehnološkog područja poput razvoja custom softvera, razvoja mobilnih i web aplikacija, upravljanja bazama podataka i izrade data-driven izvještaja, razvoja korisničkih sučelja (UX/UI), razvoja računalnih mreža i IT infrastrukture, upravljanja mrežnom sigurnosti i drugo, ovisno o primarnoj djelatnosti tvrtke.
S obzirom na ovakav način suradnje s tvrtkama, značajan dio VERN’ovih studenata i diplomanata poslovne karijere započinje i prije završetka studija. Stoga i ne čudi da prema kvartalnim podacima s tržišta, zapošljivost diplomanata iznosi visokih 98 posto, a karijere grade u poduzetničkom ili korporativnom sektoru u domaćem i međunarodnom okruženju.
Liderske pozicije nakon studiranja
Diplomanti su često pozicionirani visoko u hijerarhiji nekih od spomenutih tvrtki poput Infobipa, Ericsson Nikole Tesle, Rimca, Microsofta ili Della, a prisutni su i u osnivačkim strukturama brojnih startup projekata. Diplomanti VERN’a i u međunarodnom okruženju u globalnim tvrtkama poput američkog Johnson&Johnsona ili Newfirea, njemačkog Henkela, izraelske Teve ili japanskog Daikina razvijaju uspješne karijere na senior ili upravljačkim pozicijama.
Uspješnih je primjera mnogo, a neki od njih su diplomantica Tea Ergović na poziciji Head of IT Architecture and Governance u Rimac Technologyju, Dunja Maslić na poziciji Senior Manager Enterprise Architecture u Johnson&Johnsonu u Antwerpenu, Vedran Tolić kao osnivač i CBO u Q agency, Ivan Ivanković kao suosnivač startupa Fonoa, i mnogi drugi.
Studenti na informatičkim studijima Sveučilišta VERN’ redovito sudjeluju u projektima s vanjskim partnerima. Nastavni sadržaji uključuju suradnju s vodećim tvrtkama u primjeni IoT rješenja, poput Odašiljača i veza ili Instituta IGH, koji studentima pružaju infrastrukturnu i know-how podršku, a studenti na nastavi u timovima rade na research & development zadacima
Znanstveno-istraživačke ambicije studenti razvijaju kroz suradnju s profesorima i sudjelovanje na stručnim konferencijama, a razni hackathoni poput Impact Innovation Hackathona, BizHacka, ZG HACKLa ili AI BattleGrounda studentima služe kao poligon za testiranje vlastitih mogućnosti i razvoj prototipova koje kasnije nadograđuju s kolegama i profesorima.
Aktivna dorada kurikuluma
Nastavni planovi i programi na Sveučilištu VERN’ redovito se usklađuju s potrebama tržišta i to kroz suradnju s gospodarstvom koja se odvija u tri smjera. Kroz komunikaciju s tvrtkama i diplomantima prikupljaju se informacije o znanjima i vještinama koje se traže na tržištu.
Kroz obavezne stručne prakse studenti razvijaju te kompetencije i pružaju povratne informacije s tržišta, a kroz suradnju s tvrtkama-partnerima i rad na projektima studenti spajaju teoriju i praksu kroz rad na konkretnim izazovima iz poslovnog svijeta.
Najnoviji tehnološki i industrijski trendovi integriraju se u kurikulum putem sva ova tri kanala, a posebno kroz izravnu suradnju s tvrtkama. Jedan od najupečatljivijih primjera takve suradnje je razvoj sveučilišnog prijediplomskog studija Interneta stvari (Internet of Things), koji je osmišljen u partnerstvu s tvrtkama kako bi se ishodi učenja i završne kompetencije točno uskladili s onim što tržište traži.
Čitav VIDI.edu prilog časopisa VIDI u digitalnom formatu možete pronaći na ovoj poveznici.
Učitavam komentare ...