Objavljeno: 24.06.2011. 18:23

Astronomija

Zvijezda koja izbacuje vodu u svemir

Teleskop Herschel snimio je mladu zvijezdu nalik Suncu koja je brzinom od 200.000 kilometara na sat izbacila mlaz vode u interstelarni prostor.

Zvijezda koja izbacuje vodu u svemir

Umjetnička ilustracija protozvijezde koja iz svojih polova izbacuje mlazove vode. Photo Credit: NASA/Caltech

Sedam stotina i pedeset svjetlosnih godina od Zemlje, mlada zvijezda nalik našem Suncu izbacila je u međuzvjezdani prostor mlaz vode brzinom od 200.000 km/h, što je više desetaka puta brže od brzine metka.
Zvijezdu staru nešto više od 100.000 godina, koja se nalazi u sazviježđu Perzej, snimio je ESA-in observatorij Herschel infracrvenom kamerom, a znanstvenici navode kako je ovo vrlo zanimljivo otkriće za istraživanje izvora vode u svemiru.
"Ukoliko su ovakve pojave distribucije vode prisutne širom svemira, to bi značilo veliko otkriće obzirom na ulogu vode u nastanku održavanju života", kaže Lars Kristensen, astronom sveučilišta Leiden iz Nizozemske, te dodaje kako se "voda kreće oko 80 puta brže od puščanog metka, a količina koju zvijezda izbacuje svake sekunde, odgovara čitavom slivu rijeke Amazone".

Mada su ovakve pojave u životu jedne protozvijezde vrlo kratke, one pokazuju kako se voda na taj način može širiti čitavim svemirom, navode znanstvenici.