Objavljeno: 05.02.2016. 13:01

Mayo Clinic

Video: Znanstvenici produžuju život za 35 posto

Miševi podvrgnuti novom postupku živjeli su dulje, te bili aktivniji i zdraviji.

Video: Znanstvenici produžuju život za 35 posto

Želite li živjeti 35 posto duže? Ukoliko bi se metoda koju su razvili znanstvenici američke Klinike Mayo mogla primijeniti na ljude, ta bi mogućnost mogla postati stvarnost.

Dr. Jan van Deursen, predstojnik odjela biokemije i molekularne biologije na Klinici Mayo, uz pomoć članova svojeg istraživačkog tima, pronašao je način kako ukloniti istrošene stanice odgovorne za proces starenja koje imaju degenerativni utjecaj na tijelo.

U znanstvenom radu objavljenom u publikaciji Nature, van Deursen i njegovi kolege opisuju kako su dodali "samoubilački gen" genetski modificiranim miševima, te im dali lijek koji je napao senescentne stanice. Glodavci koji su primili ovaj tretman živjeli su između 25 i 35 dulje u usporedbi s kontrolnom skupinom, te su ujedno bili i boljeg zdravlja, što znači da su bili aktivniji, s boljim funkcijama bubrega i srca, kao što objašnjava u ovom videu.

Pored toga, kod testnih subjekata se razvilo i manje tumora. "Osim što je zaustavljanje dijeljenja stanica važno za prevenciju raka, postoji teorija da pri povlačenju te ručne kočnice, ove stanice više nisu potrebne", navodi van Duersen. "Te stanice se više ne dijele, te se izgrađuju u ljudima i životinjama kako stare".

Darren Baker, molekularni biolog na Klinici Mayo i jedan od glavnih autora studije, navodi da bi djelovanje ovog lijeka moglo imati snažan učinak na ljude. "Ako bi se ovo moglo primijeniti na ljude, obzirom da se senescentne stanice ne razmnožavaju rapidno, lijek bi mogao brzo i učinkovito ukloniti dovoljan broj njih da stvore duboki učinak na životni vijek  i zdravlje".

Hipotetski gledano, to znači da bi tretman produžavanjem života za 35%, mogao dovesti toga da očekivana životna dob ljudi u prosjeku iznosi između 95 i 100 godina

Valja naglasiti da su Baker i van Deursen već licencirali patente vezane uz razvoj takvih lijekova za tvrtku u kojoj je van Deursen suosnivač, pa bi se lijekovi protiv starenja mogli pojaviti na tržištu puno prije nego što mislimo.

Izvor: Mayo Clinic