Objavljeno: 17.01.2015. 13:06

NASA

VIDEO: 2014. godina i službeno najtoplija od 1880.

Osim što je 2014. godina bila najtoplija u posljednje 134 godine, NASA potvrdila da se globalno zatopljenje nastavlja.

VIDEO: 2014. godina i službeno najtoplija od 1880.

Protekla 2014. godina sada je i službeno proglašena najtoplijom u posljednjih 134 godina, odnosno od 1880. Ova službena potvrda došla je na temelju podataka koja je prikupila NASA, ali je do istih rezultata došlo i potpuno nezavisno istraživanje znanstvenika agencije NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration).

U rezultatima istraživanja također se navodi kako je posljednjih 10 godina zabilježen rekordan toplinski rezultat u instrumentalnom mjerenju globalne temperature, koje provodi NASA-in Goddard Institute of Space Studies (GISS) u New Yorku, uz iznimku 1998. godine, koja je jedina bila relativno "normalna".

Prema izračunima i predviđanjima znanstvenika, ovaj trend globalnog zatopljenja će se nastaviti dugoročno, što znači da nas čekaju još toplije i nestabilnije godine, koje bi nam mogle stvoriti obilje problema.

NASA navodi kako je od 1880. godine, površinska temperatura Zemlje porasla za 0,8 stupnjeva Celzija, a na taj trend je uvelike utjecalo povećanje emisija ugljičnog dioksida i drugih ljudskom rukom proizvedenih stakleničkih plinova u atmosferu, dok je najveće zatopljenje nastalo tijekom posljednja 3 desetljeća.

"Ovo je posljednja u seriji vrućih godina, u seriji vrućih desetljeća. Dok na rangiranje individualnih godina mogu utjecati kaotični vremenski uzorci, dugoročnim trendovima pridonose klimatske promjene kojima sada dominiraju ljudske emisije stakleničkih plinova", navodi direktor GISS-a Gavin Schmidt.

Mada će se u godinama koje dolaze dugoročno nastaviti zagrijavanje, znanstvenici još uvijek očekuju fluktuacije globalnih temperatura u razdobljima "godina-po-godina", uzrokovanih fenomenima poput El Niña ili La Niñe.

Ti fenomeni griju ili hlade tropski dio Tihog oceana, te su imali veliku ulogu u ublažavanju dugoročnog trenda zagrijavanja u proteklih 15 godina, a 2014. rekordna toplina je nastala u "El Niño-neutralnoj" godini.

Analize GISS-a uključuju mjerenja površine s 6.300 mjernih postaja, mjernih uređaja na brodovima i bovama koji su bilježili temperature površinskih voda, te mjerenja na antarktičkim istraživačkim postajama.

Sirove podatke analizira algoritam koji u obzir uzima različite otklone na postajama za mjerenje širom svijeta, kao i učinke zagrijavanja u urbanim sredinama.

Rezultat toga je utvrđivanje globalne prosječne temperaturne razlike u razdoblju od 1951. do 1980. godine.

Znanstvenici NOAA-e su koristili slične sirove podatke, no kroz drugo razdoblje, te su također koristili i vlastite metode za utvrđivanje globalne temperature.

U svakom slučaju, ovo je potvrda onoga što svi dobro znamo, mada se ponekad nastojimo ograditi i pripisati globalno zatopljenje ćudima prirode.