Objavljeno: 12.09.2012. 12:20

ANL

Superračunalo MIRA kreira svemir od Big Banga

Znanstvenici superračunalom pokreću program koji će izvesti najrealniju simulaciju stvaranja svemira.

Superračunalo MIRA kreira svemir od Big Banga

Mnogi znanstvenici bi vrlo rado voljeli odvrtiti "video snimku" stvaranja svemira unatrag, no kako to nije moguće, prisiljeni su stvarati vlastite virtualne svemire u računalima koja su "nahranjena" fizikalnim zakonima i znanstvenim spoznajama, kako bi mogli proučavati njegovu evoluciju.

Fizičari Salman Habib i Katrin Heitmann iz Argonne National Laboratorija (ANL) u Illinoisu, kroz nekoliko idućih mjeseci će pokrenuti najnoviju i najsveobuhvatniju takvu simulaciju, za koju će koristiti MIRA-u, treće superračunalo po jačini na svijetu.

Program koji će omogućiti izvođenje te simulacije, koristit će stotine milijuna elemenata vezanih uz znanstvene spoznaje o česticama, temeljem čega će biti u stanju "odvrtiti film" stvaranja svemira unatrag, što će znanstvenicima omogućiti praćenje kretanja čestica kroz prostor/vrijeme kao posljedicu djelovanja različitih sila na njih.

Znanstvenici vjeruju da će MIRA i njihov računalni program između ostaloga omogućiti otkrivanje jedne od najvećih tajni svemira, podrijetlo tamne energije, koja uzrokuje ubrzanje ekspanzije svemira.