KIST
Radikalni elektromotor radi bez metalnih zavojnica
Kompozitni električni kabeli s jezgrom i plaštem, visoko vodljivim samosastavljenim žicama od ugljikovih nanocjevčica i izolacijskim polimerima za lagane motore bez metala.

Nedavni napredak u razvoju laganih vodiča kroz samosastavljanje nanomaterijala na makroskopskoj skali privukao je značajnu pozornost za primjenu u električnim instalacijama gdje je smanjenje težine ključno, kao što je to slučaj u automobilskoj i zrakoplovnoj industriji.
U novoj studiji istraživača s Korejskog instituta za znanost i tehnologiju (KIST), uspješno je demonstriran elektromotor bez metala konstruiran s kompozitnim električnim kabelom s jezgrom i plaštem (CSCEC), koristeći kontinuirane žice od ugljikovih nanocjevčica (CNT) i fleksibilne makroskopske izolacijske polimere.
Električne performanse ovih motora bez metala značajno su poboljšane ugradnjom procesa teksturiranja površine (LAST) uz pomoć liotropnih tekućih kristala (LLC).
Ovaj proces omogućuje individualnu disperziju CNT-a kroz površinsku protonaciju na primarnoj razini, učinkovito uklanjajući čestice metalnog katalizatora uz očuvanje intrinzičnih jednodimenzionalnih (1D) nanostruktura ključnih za njihova fizička svojstva.
U kombinaciji s niskom gustoćom CSCEC-a, značajno povećanje električne vodljivosti postignuto je kompaktnim pakiranjem i jednoosnom orijentacijom, što omogućuje da specifična brzina rotacije motora bez metala bude usporediva s brzinom električnih vodiča na bazi bakra (Cu) pri istim primijenjenim naponima.
Kako bi demonstrirali svoj novi motor, istraživači su uspješno pokrenuli model automobila koristeći motor bez metala izrađen od visokoučinkovitih CSCEC-ova.
To naglašava potencijal tehnologije kao održive, lagane alternative konvencionalnim ožičenjima na bazi metala, unapređujući energetske sustave sljedeće generacije i doprinoseći smanjenju emisija CO2.
Svaka CSCEC žica bila je debela samo oko 0,3 mm, uključujući izolaciju. Točnije, jezgra vodiča od ~256 μm s plaštom od 10 μm. To je debljine otprilike kao posjetnica, ali i dalje sposobno za napajanje rotirajućeg motora.
Do sada su ovi CSCEC-i bili dovoljno dobri da zamijene sav bakar u malom električnom motoru na bazi CNT-a koji pokreće model automobila.
KIST-ova postignuća odnose se posebno na elektromotore, ali se istraživači nadaju bi se da bi se tehnologija mogla primijeniti i na opće električne instalacije.
Učitavam komentare ...