Objavljeno: 01.07.2014. 18:09

Thomson Reuters

Predviđanja: Teleportacija i leteći auti 2025.

Analitičari objavili popis 10 najvećih inovacija u vezi znanosti i tehnologije koje nas očekuju.

Predviđanja: Teleportacija i leteći auti 2025.

Ako se prediđanja analitičara ostvare, svijet 2025. će postati jako ugodno mjesto za živjeti. Photo credit: Thomson Reuters

Služeći se rudarenjem podacima koje su izvlačili iz objavljenih znanstvenih radova širom svijeta, te globalnih patentnih zahtjeva, analitičari Thomson Reutersa ovih su dana objavili izvještaj pod nazivom "The World in 2025: 10 Predictions of Innovation", odnosno "Svijet 2025: 10 predviđanja u inovacijama".

Ovaj izvještaj opisuje njihova predviđanja najznačajnijih stvari vezanih uz razvoj znanosti i tehnologije koje nas očekuju u narednih 10 godina, te donose prilično zanimljive stvari koje unose dašak optimizma u našu znanstveno-tehnološku budućnost o kojoj najčešće dobivamo izvještaje prepune crnih tonova.

Nakon što su pomoću Thomson Reuters Web of Science tražilice identificirali 10 područja u kojima se očekuju najveće inovacije, analitičari su iz svjetske baze patenata Derwent World Patents Index, izrudarili top 10 patentnih polja s najvećim brojem inovacija od 2012. godine do danas.

Rezultati do kojih su došli doista su zanimljivi, te moramo priznati kako bismo jako rado voljeli doživjeti budućnost koja se nazire iz ovih predviđanja.

Leteći auto

10 najvećih inovacija do 2025. godine

1. Smanjenje demencije. "Baby Boom" generacija, odnosno osobe rođene između 1946. i 1964. godine ući će u osamdesete godine života, pa će sve više novca biti ulagano u istraživanja koja će se baviti problemima s kojima se sučeljavaju osobe tih dobi.

2. Sunčeva energija će biti glavni izvor energije na planetu. Metode prikupljanja, pohrane i konvertiranja sunčeve energije u električnu bit će toliko napredne i učinkovite, da će Sunce postati najveći izvor energije na Zemlji.

3. Dijabetes tipa 1 će se moći predvidjeti. Modificiranje ljudskog genoma će postati stvarnost, što će omogućiti prevenciju bolesti poput dijabetesa tipa 1.

4. Kraj pomanjkanja hrane. Zahvaljujući unaprjeđenjima u tehnologijama hortikulture i genetske modifikacije sjemena, nedostaci hrane i fluktuacije u cijenama prehrambenih namirnica će postati prošlost.

5. Električni zračni transport. Aeronautičko inženjerstvo laganih letjelica i nove baterijske tehnologije, omogućiti će razvoj električnog transporta na zemlji i u zraku. Te nove male letjelice će za uzlijetanje i slijetanje koristiti male površine, omogućujući da pilotske licence postanu uobičajena stvar za adolescente poput današnjih vozačkih dozvola.

ST teleportacija

6. Sve će postati digitalno. Od automobila i domova koji odgovaraju na svaki vaš zahtjev, pa do uređaja koji samostalno misle, sve će biti digitalno povezano. Zamislite dan kada će čitav afrički kontinent biti digitalno povezan. To će uslijediti 2025. godine.

7. Plastična ambalaža će postati prošlost. Ambalaža koja se temelji na 100-postotno razgradivoj celulozi će postati norma, a plastična ambalaža koja se proizvodi od nafte će nestati.

8. Liječenje raka će imati jako malo štetnih nuspojava. Lijekovi će biti znatno precizniji, spajajući specifične proteine i koristeći antitijela, kako bi stvorili egzaktne mehanizme akcije, čime će učinci toksičnih kemikalija na pacijente biti znatno reducirani.

9. DNA mapiranje pri rođenju će postati norma. Evolucija nanotehnologije u suradnji s širokom primjenom "Big Data" tehnologija će omogućiti prikupljanje podataka od velikog broja različitih ljudi, čime će DNA mapiranje postati uobičajena stvar, kao i sastavni dio godišnjeg općeg zdravstvenog pregleda. To će omogućiti prepoznavanje bolesti prije nego se pojave.

10. Kvantna teleportacija će postati uobičajena. Mada se 2025. ljudi još neće moći teleportirati kroz prostor, očekuju se značajne investicije i testiranja kvantne teleportacije koja će se provoditi korištenjem egzotičnih formi materije.

Izvor: Thomson Reuters