Objavljeno: 24.03.2022. 11:41

NASA

NASA traži konkurenciju za slijetanje na Mjesec

Američka svemirska agencija traži privatnu tvrtku koja će konkurirati Space X-u u izradi landera za Mjesec.

NASA traži konkurenciju za slijetanje na Mjesec

NASA želi održati duh zdrave konkurencije, pa je objavila planove u kojima traži od privatnih svemirskih kompanija da razviju drugi lander za spuštanje astronauta iz orbite na površinu Mjeseca kako bi imali alternativu za SpaceX.

Landeri će uz raketu nosač SLS i kapsulu za posadu Orion biti glavni elementi misije povratka čovjeka na Mjesec pod nazivom Artemis, čiji je konačni cilj uspostaviti trajnu ljudsku bazu na našem prirodnom satelitu.

NASA je prošle godine odabrala SpaceX među tri tvrtke koje su konkurirale u razvoju landera, što je prilično naljutilo Jeffa Bezosa, koji je zbog toga što nije izabran njegov Blue Origin podnio čak i sudsku tužbu protiv svemirske agencije.

Stoga nam objava o traženju drugog alternativnog landera djeluje kao da NASA želi umiriti potencijalne partnere iz privatnih svemirskih tvrtki pružanjem nove prilike, a usput je i zanima hoće li netko ponuditi bolja rješenja od Muskove svemirske tvrtke, kako bi imala čim više koristi od "zdrave konkurencije" i osigurala da ljudi slete na Mjesec 2025. godine kako nalažu trenutni planovi.

"Očekujemo da ćemo imati dvije tvrtke koje će sigurno prevoziti astronaute u svojim landerima na površinu Mjeseca pod NASA-inim vodstvom, što bi moglo rezultirati s više iskusnih pružatelja usluga na tržištu", navodi Lisa Watson-Morgan, programska menadžerica za Human Landing System Program u NASA’s Marshall Space Flight Centru u Huntsvilleu.

Baš nas zanima hoće li se Bezos ponovno prijaviti.

Ključne riječi NASA Mjesec SpaceX alternativa lander