Objavljeno: 06.04.2013. 09:59

Studija

Laser liječi štakore od ovisnosti kokainom

Znanstvenici otkrili da lasersko svjetlo usmjereno na određeni dio mozga liječi od ovisnosti.

Laser liječi štakore od ovisnosti kokainom

Znanstvenici američkog Nacionalnog instituta za zlouporabu droga izveli su novu studiju nad štakorima koje su učinili ovisnim o kokainu. Tijekom eksperimenta spojili su laser na lubanju štakora, omogućujući da se laserskom zrakom "gađaju" određena područja njihovih mozgova. Valja naglasiti da se radi isključivo o bezopasnim svjetlosnim zrakama, a ne onim visokoenergetskim koje mogu izazvati bol ili paliti tkivo.

"Otkrili smo da usmjeravanjem laserske svjetlosne zrake u prelimbičku regiju prefrontalnog korteksa, nestaje kompulzivna potreba za kokainom", navodi znanstvenik Antonello Bonci u medijskom priopćenju.

Znanstvenici su nakon 8 mjeseci navikavanja štakora na kokain, omogućili da sami zatraže dozu pritiskanjem određene poluge, što su ovi redovno činili, no nakon laserskih tretmana, impulzivna potreba za drogom je u potpunosti nestala.

Valja naglasiti da moždane stanice u načelu ne mogu biti aktivirane laserskim svjetlom, stoga su znanstvenici proizveli genetski modificirane štakore s prilagođenim moždanim stanicama.

Drugim riječima, to znači da se ljude ne bi moglo liječiti na isti način, niti bi ih se moglo genetski modificirati, no znanstvenici vjeruju kako postoje i drugi načini podražaja regija prefronatlanog korteksa, pa uskoro žele započeti kliničko ispitivanje na ljudima (kokainskim ovisnicima), pomoću takozvane transkranijalne magnetske stimulacije koja će se izvoditi s vanjske strane glave, bez potrebe za bušenjem lubanje pacijenata.

Ta metoda se trenutno koristi kao tretman za liječenje depresije kod onih osoba koje ne odgovaraju na terapiju lijekovima.