Objavljeno: 13.05.2011. 17:59

Cryptomycota

Jesu li znanstvenici otkrili novi oblik života?

Cryptomycota je potpuno nova grupa živih organizama.

Jesu li znanstvenici otkrili novi oblik života?

Ova slika služi samo za ilustraciju. Cryptomycota s ovakvim gljivama kakve poznajemo ima jako malo zajedničkih karakteristika.

Thomas Richards, evolucijski biolog Sveučilišta Exeter u Velikoj Britaniji i njegov tim, ovih su dana u publikaciji Nature objavili otkriće potpuno nepoznate vrste mikroskopskih živih organizama.

Prema njihovim riječima, radi se o potpuno novom „drvu života“, grupi mikroskopski sitnih organizama koji su po nekim karakteristikama slični gljivama, pa su ih stoga privremeno stavili u tu kategoriju, mada uopće nisu sigurni je li ti ispravno.

stavili smo ih u kategoriju gljiva, mada se možda radi o potpuno drugoj grupi životnih organizama

Thomas Richards

Kako kažu, sam naziv cryptomycota, kako su ih nazvali, u slobodnom prijevodu znači „skriven od kraljevstva gljiva“ , čime žele reći kako su ti organizmi sveprisutni širom svijeta i u raznim okolišima, od jezera slatke vode do sedimentnih stijena, no do sada su se uspješno prikrivali pred očima znanstvenika.

cryptomycota-nature

Cryptomycote pod mikroskopom. Sićušne i misteriozne.

Znanstvenici navode kako se misli da je do sada kategorizirano i katalogizirano samo nekih 10% gljiva, no smatralo se kako su barem otkrivene sve njihove osnovne grupe.

Cryptomycota je tako nova i biološki drugačija od svih drugih gljiva, da znanstvenicima tek predstoji karakterizacija njezinog životnog ciklusa. Prvo pitanje koje im se nameće glasi, kako je cryptomycota u stanju živjet8i u tako različitim uvjetima i okolišima? Drugp pitanje je, razvija li u životnom ciklusu vlastitu stijenku stanice, ili uzima tuđe strukture na parazitski način? I na kraju, ono najvažnije, radi li se uopće o vrsti gljiva, ili potpuno novoj grupi životnih organizama?

Na ta pitanja će Richards i njegovi kolege morati odgovoriti  u sljedećim danima i godinama, a mi ćemo vas izvijestiti ako poimanje života i evolucije o kojem ste učili u školama i na fakultetima još uvijek drži vodu.