Objavljeno: 31.07.2015. 13:06

LFEX

Japanci ispalili laser jačine Zvijezde smrti

Ovaj laser u stanju je ispaliti lasersku zraku koja stvara energiju 1000 puta veću od svjetske potrošnje.

Japanci ispalili laser jačine Zvijezde smrti

Znanstvenici japanskog Sveučilišta Osaka tvrde da su ispalili najjaču lasersku zraku ikada stvorenu. Uređajem pod nazivom Laser for Fast Ignition Experiment (LFEX), kreirali su lasersku zraku od 2 petavata energije, pa kažu da je ekvivalentna 1000 puta većoj potrošnji energije čitavog svijeta.

LFEX uređaj dužine od 100 metara koristi strateški postavljene staklene ploče koje služe za pojačavanje laserske zrake, a znanstvenici su tom konfiguracijom uspjeli postići visoki output koncentriranjem energije u jednu pikosekundu (10 na minus 12 s), što je prekratko trajanje da bi se njom mogla stvoriti neka šteta, pa kažu da je to dovoljno samo da se mikrovalna pećnica uključi na dvije sekunde.

lfex001

Stoga usprkos svoj toj silnoj snazi, laserska zraka nije dovoljno jaka da bi recimo mogla parirati laserskom topu Rheinmetall Defensea koji je rušio droneove na 1,6 km pomoću lasera od 50 kw, usprkos činjenici da je japanski laser stvorio energiju 10 milijardi puta veću od njega.

Znanstvenici vjeruju da će snagu uskoro povećati na 10 petavata, no kažu da je LFEX daleko od uništavanja planeta, mada mu je snaga nominalno jača od one koju koristi Zvijezda smrti u Star Wars filmovima.

lfex002

Stoga se ne morate plašiti da smo napravili još jedno oružje koje bi nam moglo doći glave, jer je suštinska razlika u trajanju. Ovaj se eksperiment zapravo provodi s ciljem razvoja fuzijske tehnologije, a ne zbog ratovanja i uništavanja.

Izvori: Pop Science, IOP Science