Objavljeno: 08.02.2022. 12:59

University of Sydney

Fotonski radar otkriva objekte na centimetarskoj skali

Istraživači su razvili novi napredni fotonski radarski sustav koji može otkrivati objekte u rezoluciji do 1,3 cm.

Fotonski radar otkriva objekte na centimetarskoj skali

Znanstvenici na Sveučilištu u Sydneyu razvili su novu vrstu radara koji može mjeriti objekte na centimetarskoj skali. Nova tehnologija koristi fotonski sustav za generiranje signala puno veće širine pojasa, omogućujući radaru preciznije detektiranje manjih objekata, a može se čak koristiti i za praćenje vitalnih znakova pacijenata u bolnicama.

Običan radar radi tako što emitira radiofrekventne signale i analizira kako se oni odbijaju, otkrivajući lokaciju, oblik i brzinu objekta od interesa, poput aviona. Najčešće se koriste frekvencije od nekoliko stotina megaherca koje vraćaju slike razlučivosti na metarskoj ljestvici. Korištenje viših frekvencija moglo bi omogućiti radaru da uhvati finije detalje, ali proširuje širinu pojasa i zahtijeva daleko snažniju obradu signala.

Fotonički radar može pomoći u rješavanju tog problema. Ova tehnologija i dalje emitira mikrovalove, ali se signali generiraju i obrađuju pomoću lasera, što im daje mnogo višu frekvenciju u širem pojasu.

U novoj studiji, znanstvenici su razvili napredni fotonski radarski sustav koji je proizvodio signale širine pojasa od 11 GHz, usredotočenih na frekvenciju od 34 GHz. Važno je da elektroničke komponente koje ga pokreću rade na frekvencijama od samo 40 do 80 MHz, održavajući zahtjeve sustava jednostavnim, a rezultirajuće radarske slike imaju mnogo finiju razlučivost, do samo 1,3 cm.

lpor202100549-fig-0006-m

U testovima, fotonski radar bio je u stanju snimiti male objekte, veličine samo 3 x 4 cm, dok su se kretali na rotirajućoj ploči. U drugom, istraživači su snimili komercijalni dron, pa su čak mogli vidjeti i lopatice rotora dok su se okretale.

Tim kaže da bi se novi fotonski radar mogao koristiti i kao neinvazivan način za praćenje vitalnih znakova pacijenata, poput disanja i otkucaja srca. U konačnici, uređaj bi mogao stati na fotonski čip koji je dovoljno mali da se ugradi u elektroničke uređaje poput pametnih telefona.

Sljedeće, tim planira testirati novi sustav na žabama krastačama i naposljetku na ljudima.

Čitavu studiju objavljenu u časopisu Laser and Photonics Review možete pronaći na ovoj poveznici.