• Sci Tech
  • Znanost
  • Bioaktivna plastika od lišća manga čuva hranu od kvarenja
Objavljeno: 27.07.2021. 13:13

University of Cadiz

Bioaktivna plastika od lišća manga čuva hranu od kvarenja

Znanstvenici proizveli bioaktivnu plastiku od lišća manga koja čuva hranu od bakterija i UV zračenja.

Bioaktivna plastika od lišća manga čuva hranu od kvarenja

Postojeća plastika u koju je omotana hrana u dućanima i trgovačkim centrima prilično dobro održava hranu svježom, no u svijetu se razvijaju alternativni materijali koji mogu imati značajno veću ulogu u sprječavanju kvarenja hrane.

Znanstvenici španjolskog Sveučilišta u Cadizu i njihovi kolege iz portugalskog Sveučilišta Aveiro, razvili su novi tip bioaktivnog materijala od listova manga koji uspješnu čuva hranu od patogena i ultraljubičastog svjetla.

Nakon što su prikupili lišće manga s lokalnih farmi, znanstvenici su iz njih izvukli ekstrakt koji su pomiješali s nanonocelulozom od papira, čime su dobili novu vrstu plastičnog filma kroz proces pod nazivom nadkritična impregnacija otapalom.

Ta tehnika pokazuje prednosti u odnosu na izradu konvencionalne plastike, jer omogućuje ekstraktu manga da učinkovitije penetrira u nanocelulozu i pospješuje migraciju aktivnih spojeva. Rezultat toga je film s većom koncentracijom antimikrobnih i antioksidativnih spojeva s poboljšanom sposobnošću čuvanja hrane svježom.

"Aktivna svojstva manga ostaju netaknuta nakon impregnacije, što povećava sposobnost filma da zaštiti hranu", kaže Cristina Cejudo, istraživačica sa Sveučilišta Cadiz.

Tim je testirao film kroz in vitro eksperimente na dva patogena: Staphylococcus aureus i Escherichia coli. Eksperimenti su otkrili da su aktivni spojevi u filmu preuzeli antimikrobnu ulogu i spriječili širenje organizama. Nadalje, ekstrakti manga također su poslužili za povećanje sposobnosti filma da blokira UV svjetlost, koja bi inače mogla ubrzati kvarenje hrane.

"Hrana umotana u ovaj film mogla bi se dulje čuvati bez dodavanja konzervansa", kaže Cejudo. „Sam film zamjenjuje kemijski dodatak, jer aktivna tvar djeluje preko pakiranja, bez potrebe da se bilo što dodaje direktno u hranu."

Čitav znanstveni rad možete pronaći na ovoj poveznici.

Ključne riječi Mango plastika listovi bioaktivna