Objavljeno: 08.05.2020. 14:15

MIT

Život može preživjeti i napredovati u vodikovom svijetu

U potrazi za izvanzemaljskim životom znanstvenici trebaju obratiti pozornost i na planete s atmosferom bogatom vodikom.

Život može preživjeti i napredovati u vodikovom svijetu

Kako će novi i snažniji teleskopi u narednih nekoliko godina biti sve moćniji, astronomi će ciljati na obližnje egzoplanete i zaviriti u njihovu atmosferu kako bi otkrili njihov sastav i tražili znakove izvanzemaljskog života. No astrofizičarka Sara Seager s MIT-a se pita što ako smo u svojoj potrazi već susreli vanzemaljske organizme, ali ih nismo uspjeli prepoznati kao stvarni život.

Seager, profesorica iz planetarne znanosti, fizike, zrakoplovstva i astronautike, to pod svaku cijenu želi izbjeći pa gleda na život izvan "zemljocentričnog" pogleda .

U radu objavljenom u časopisu Nature Astronomy, ona i njezini kolege primijetili su u laboratorijskim istraživanjima da mikrobi mogu preživjeti i napredovati u atmosferi kojom dominira vodik – okolišu koji se uvelike razlikuje od zemljine atmosfere bogate dušikom i kisikom.

Vodik je mnogo lakši plin od dušika ili kisika, a atmosfera bogata vodikom proširila bi se mnogo dalje od kamenitog dijela planeta. Stoga bi ga moćni teleskopi mogli lakše uočiti i proučavati, u odnosu na planete s kompaktnijom, zemaljskim atmosferom.

Sarini rezultati pokazuju da bi jednostavni oblici života mogli obitavati na planetima s atmosferom bogatom vodikom, pa ona sugerira da nakon što započnu s radom teleskopi nove generacije, poput NASA-inog svemirskog teleskopa James Webb, astronomi možda trebaju prvo tražiti egzoplanete na kojima dominira vodik.

„Postoje različiti naseljeni svjetovi i potvrdili smo da život na Zemlji može preživjeti u atmosferi bogatoj vodikom“, kaže Seager. "Definitivno bismo trebali dodati te vrste planeta u izbornik opcija kada razmišljamo o životu na drugim svjetovima", navodi Sara Seager.

Čitav znanstveni rad o životu u atmosferi bogatoj vodikom možete pronaći na ovoj poveznici.