Objavljeno: 03.05.2018. 14:37

Kilopower

VIDEO: Uspješna demonstracija Marsovog reaktora

Demonstracija ukazala da fisijski sustav može osigurati energiju za dulja svemirska istraživanja.

VIDEO: Uspješna demonstracija Marsovog reaktora

NASA i Odjel za energiju NNSA (National Nuclear Security Administration) objavili su kako su uspješno demonstrirali novi nuklearni reaktorski energetski sustav koji bi mogao osiguravati energiju tijekom dugotrajnih misija na Mjesecu, Marsu i drugdje u svemiru.

Eksperiment pod nazivom Kilopower Reactor Using Stirling Technology (KRUSTY), provođen je od studenog 2017. do ožujka 2018., a NASA-in dužnosnik Jim Reuter iz STMD-a (Space Technology Mission Directorate), rekao je kako se pokazao učinkovitim i funkcionalnim te će predstavljati jednu od ključnih energetskih arhitektura za Mjesec i Mars, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Kilopower je mali lagani fisijski energetski sustav koji može osiguravati do 10 kilovata energije punih 10 godina, pa bi 4 takva trebala biti dovoljna za napajanje budućih stalnih  baza na stranim tijelima Sunčevog sustava. NASA ističe da je Killopower idealan za Mjesec na kojem je teško dobivati energiju od Sunca jer lunarna noć predstavlja ekvivalent 14 dana na Zemlji.

kilopower_moon_render_1

Prototip Killopowera koristi krutu reaktorsku jezgru uranija-235 veličine role papirnatih ručnika. Pasivne natrijeve toplinske cijevi prenose toplinu reaktora na Stirlingove visokoučinkovite motore koji pretvaraju toplinu u električnu energiju.

NASA kaže da je eksperiment demonstrirao učinkovitost sustava u stvaranju energije fisijskom energijom te ujedno pokazao da je stabilan i siguran bez obzira na okoliš i uvjete u kojima se nalazi, a dio eksperimenta je provođen u svemirskim uvjetima, odnosno u specijalnim vakuumskim komorama.

105_4792-dip

"Bacili smo sve što smo imali na ovaj reaktor u smislu normalnih i abnormalnih scenarija, no na svim je ispitima prošao s najvišom ocjenom", izjavio je glavni dizajner reaktora David Poston.

NASA očekuje da bi projekt mogao doći do faze testiranja u svemiru tijekom 2020. godine.

Ovo bi bilo zgodno nabaviti i za po doma pa nam javite ako imate malo uranija-235 viška.