Objavljeno: 10.07.2020. 11:06

Neowise

VIDEO: Pošaljite nam i vi svoju snimku kometa

U ranim jutarnjim satima iznad Hrvatske još neko vrijeme možete pratiti komet NEOWISE.

VIDEO: Pošaljite nam i vi svoju snimku kometa

Retrogradni komet NEOWISE sa službenim astronomskim imenom C/2020 F3, otkriven je 27. ožujka ove godine svemirskim teleskopom NEOWISE po kojem je dobio ime.

Ovaj posjetitelj koji nam dolazi iz udaljenih dijelova Sunčevog sustava ušao je 3. srpnja u orbitu Merkura, pri čemu je Sunce zapalilo njegov vanjski površinski sloj i stvorilo karakteristični rep, što nam omogućuje uživanje u promatranju "svemirskog vatrometa" koji ćemo doživjeti samo jednom u životu (barem što se tog kometa tiče).

Već nekoliko dana komet se u kasnim noćnim, odnosno ranim jutarnjim satima može vidjeti čak i golim okom iznad Hrvatske, a to će biti moguće još neko kratko vrijeme (do 11. srpnja), pa je sada krajnje vrijeme da uperite svoje kamere, fotiće i mobitele u nebo i pokušate ga snimiti, kao što je to učinio naš čitatelj Aleksandar koji nam je poslao fotku kometa iznad Zagreba (gore) koju je snimio noćas.

Jednu od najljepših serija snimaka kometa iznad Zagreba napravio je Neven Krčmarek 6. srpnja između 3:30 i 4:30 sati, koji je na svojem YouTube kanalu objavio timelapse 4K snimku, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Koristimo ovu priliku da vas pozovemo da nam na adresu vidi@vidi.hr ili na našu Facebook stranicu šaljete svoje fotografije i video snimke kometa, ali i drugih svemirskih događanja i objekata koje ćete vidjeti na noćnom nebu, pa ćemo napraviti i objaviti zbirku vaših amaterskih astronomskih vizuala. Svakako nam uz fotku ili video pošaljite i kratki opis opreme i tehnologije koju ste koristili poput modela kamere, mobitela ili moda snimanja