Objavljeno: 09.08.2013. 09:46

NASA

Top 5 otkrića Curiositya na Marsu

Godinu dana nakon slijetanja Curiositya na Mars, vrijeme je da rezimiramo njegove uspjehe.

Top 5 otkrića Curiositya na Marsu

Ovih dana NASA slavi prvi rođendan rovera Curiosity na Marsu. Od kako je rover uspješno sletio na crveni planet, njegovi znanstveni instrumenti su do danas došli do više zanimljivih otkrića, a ovom prilikom izdvajamo najvećih pet.

1. Curiosity je pronašao ugljik, vodik, kisik, fosfor, sumpor i naznake kako je tu nekada postojala pitka tekuća voda. Ovo otkriće upućuje da je drevni Mars mogao imati pravu kemiju za potporu života mikroba.

2. Dokaz o drevnom koritu. Zaobljene stijene koje su pronađene, sugeriraju da je postojao stalni protok tekuće vode duboke otprilike do koljena.

3. Razina radijacije na Marsu premašuje ograničenje NASA-e za astronaute. Curiosity je otkrio kako je Crveni planet opasan za ljude ako nisu pravilno zaštićeni.

4. Nedostatak metana u zraku (do sada).  Živi organizmi ispuštaju metan pa se Curiosity nadao kako će ga "nanjušiti" u zraku, ali do sada nije otkriven.

5. Neočekivana raznolikost okruženja u blizini područja slijetanja. Curiosity je pronašao šljunak, korito, neobičnu vrstu vulkanskih stijena, pješčane dine, mulj i pukotine ispunjen mineralnim žilama.

Mada je i ovih 5 najvećih otkrića znanstvenicima veliki uspjeh, javnost, posebice američka, nije previše zadovoljna njegovim dosadašnjim istraživanjem. Većina laika je očekivala da će milijarde dolara kolike su utrošene za ovu misiju dovesti do pronalaska dokaza da u svemiru nismo sami. Nedostatak dokaza o tragovima života, makar i mikrobiološkog, pomalo razočarava, no valja naglasiti da Curiosity ima još mnogo zadaća i kilometara pred sobom, pa nije isključeno da jednog dana pronađe metan ili organske spojeve.

Također treba reći da je Mars tek prvi planet koji je čovjek započeo sustavno istraživati.

Izvor: Znano.st