Objavljeno: 26.02.2013. 15:09

STRaND-1

Satelit upravljan mobitelom stigao u svemir

Uspješno lansirana indijska raketa u svemir je dovela prvi smartphone satelit.

Satelit upravljan mobitelom stigao u svemir

STRaND-1 satelit. Rupica na vrhu je otvor za leću kamere Google Nexus One Android telefona.

Jutros u 7:31 sati, u svemir je iz Satish Dhawan Space Centra u Sriharikoti, lansirana letjelica Indian Polar Satellite Launch Vehicle, koja je u orbitu Zemlje dostavila više vrsta multinacionalnog tereta.

Pored indijskih i francuskih satelita, te satelita za praćenje objekata koji se približavaju Zemlji (Near-Earth Object Surveillance Satellite), čija će uloga biti potraga za opasnim asteroidima koji se mogu naći na putanji našeg planeta, u svemir je tako stigao i britanski STRaND-1 satelit, koji predstavlja prvu svemirsku letjelicu kojoj "mozak" daje Android telefon, konkretno Google Nexus One.

Glavna zadaća ovog satelita je da pomoću senzora i instrumenata koji se nalaze u serijskom modelu pametnog telefona, prikuplja znanstvene podatke, snima Zemlju, te izvodi razne operacije u orbiti.

Zapovjedništvo STRaND-1 misije je objavilo kako je na visini od 18 kilometara iznad površine Zemlje prestao raditi GPS koji se nalazi ugrađen u mobitel, pa letjelica sada koristi malu GPS jedinicu ugrađenu u tijelo satelita posebno dizajniranu za svemir, dok svi ostali sustavi funkcioniraju normalno.

U prvoj fazi misije satelitom će upravljati CubeSat računalo bazirano na Linuxu, dok će u drugoj fazi većina sustava biti prebačena na Android telefon opremljen raznim aplikacijama, kako znanstvenim, tako i zabavnim, poput aplikacije Scream in Space, preko koje će mobitel reproducirati ljudski vrisak i potom ga nastojati povratno snimiti mikrofonom, kako bi se jednom zauvijek ustanovilo možete li u svemiru čuti nekoga kako vrišti.

Izvor: SSTL