Objavljeno: 04.08.2018. 10:50

NASA

Prvi astronauti koji će letjeti SpaceX i Boeing letjelicama

NASA je predstavila prve astronaute koji će poletjeti u svemir i na ISS u letjelicama privatnih tvrtki.

Prvi astronauti koji će letjeti SpaceX i Boeing letjelicama

Američka svemirska agencija NASA objavila je imena devetero muškaraca i žena koji su odabrani za prva lansiranja letjelica s posadom koje su razvile privatne tvrtke Boeing i SpaceX.

Osmero aktivnih NASA-inih astronauta i jedan bivši astronaut letjet će u svemir Boeing CST-100 Starliner i SpaceX Crew Dragon letjelicama od 2019. godine, a te će misije biti prva lansiranja ljudskih posada s američkog tla nakon gašenja space shuttle programa prije 7 godina.

Odabrani astronauti su Suni Williams, Josh Cassada, Eric Boe, Nicole Mann, Chris Ferguson, Doug Hurley, Bob Behnken, Mike Hopkins, i Victor Glover, a biti će podijeljeni u timove koji će letjeti SpaceX-om ili Beoingom. Tako će Behnken i Hurley krenuti u svemir pomoću SpaceX Falcon 9 rakete iz uzletišta Pad 39A Kennedy Space Centra, istog onog s kojeg je u svemir krenuo posljednji space shuttle u lipnju 2011. s Hurleyem kao pilotom. Eric Boe i Nicole Mann će pak poletjeti u društvu zapovjednika te posljednje space shuttle misije Christophera Fergusona u Boiengovom Starlineru kojeg će u svemir dovesti raketa Atlas V tvrtke United Launch Alliance Atlas (ULA) s uzletišta Complex 41 u Cape Canaveral Air Force Stationu u Floridi.

Josh Cassada će također letjeti Starlinerom u društvu astronautkinje Sunite ("Suni") Williams, koja je tijekom 2011. i 2012. godine provela 321 dan na ISS-u.

Victor Glover i Michael Hopkins će poletjeti u prvoj operativnoj misiji SpaceX-ovim Dragonom, a oba para američkih astronauta dobit će društvo ruskih kozmonauta čija će imena biti kasnije objavljena.

Osim novih letjelica za posadu, Boeing i SpaceX će u ovim letovima testirati i svoja nova svemirska odijela, nove tehnologije za lansiranje te nove sustave zemaljske kontrole praćenja misija. Obzirom da će svaka od dviju letjelica omogućiti istovremeni dolazak četvero članova posade na ISS, stalna posada međunarodne svemirske postaje ISS-a će narasti na 7 članova. Nove letjelice nude i mogućnost prijevoza svemirskih turista u svemir, kao i slanja astronauta u nižu zemljinu orbitu i na ISS iz onih država koje do sada nikada nisu imale ljude u svemiru.

NASA je sklopila prvi ugovor za 6 misija s po 4 člana posade sa svakom od dviju svemirskih tvrtki.