Objavljeno: 09.10.2018. 12:43

Hubble Space Telescope

Je li najbolji svemirski teleskop na izdisaju

Svemirski teleskop Hubble u velikim je problemima zbog kvara na žiroskopu koji ga usmjerava.

Je li najbolji svemirski teleskop na izdisaju

Svemirski opservatorij Hubble Space Telescope najsofisticiraniji je astronomski instrument koji je čovjek lansirao u svemir i do sada nam je omogućio nevjerojatna otkrića raznih svemirskih pojava, egzoplaneta, crnih rupa, a dosad prikupljeni podaci će se još godinama analizirati.

Na žalost, teleskop koji je lansiran sada već davne 1990. godine nalazi se u ozbiljnim problemima zbog kvara na jednom od tri žiroskopa koji su neophodni za njegovo usmjeravanje.

Znanstvenici koji upravljaju teleskopom iz tog su ga razlika stavili u "safe mode" dok čine očajničke napore kako bi ga ponovno vratili u punu funkciju, no u međuvremenu je prestao funkcionirati još jedan žiroskop kojeg znanstvenici sada pokušavaju uključiti, jer su dva neophodna za Hubbleovo funkcioniranje.

Znanstvenici kažu da čak i ako ne uspiju ništa učiniti, teleskop i dalje može promatrati svemir s jednim žiroskopom, no uz ograničenja o dijelu neba koje želite promatrati te u dužini trajanja prelaska s jedne na drugu metu.

Također navode da su ovi kvarovi teleskopa u skladu s njihovim predviđanjima, jer je žiroskop radio 6 mjeseci dulje nego što su mislili, tako da nema smisla očajavati.

Novi i napredniji teleskop James Webb Telescope na žalost neće biti lansiran u svemir prije 2021. godine zbog višestrukih kašnjenja u razvoju, pa se stoga znanstvenici nadaju da će Hubble nekako uspjeti "pokrpati" da izdrži do tada.