Objavljeno: 30.06.2013. 13:24

NASA

Ionski motor radio neprekidno više od 5 godina

NASA-in napredni ionski propulzijski motor na testovima zadovoljio norme za korištenje u svemirskim operacijama.

Ionski motor radio neprekidno više od 5 godina

NASA je ovih dana objavila kako je njihov motor na ionsku propulziju prošao najrigorozniji test koji predstavlja preduvjet za korištenje u svemirskim misijama, radeći neprekidno više od 48.000 sati, odnosno 5 i pol godina.

Također navode kako je ovo bio najduži test ikada proveden za potrebe demostracije svemirske propulzije.

Motor je proizveden u okviru NASA Evolutionary Xenon Thruster (NEXT) projekta u NASA-inom istraživačkom centru Glenn u Clevelendu.

Ovaj 7-kilowattni motor može se koristiti za potrebe raznovrsnih svemirskih misija, uključujući misije u dubokom svemiru.

NEXT engine je vrsta sunčevog električnog propulzijskog motora koji koristi struju generiranu solarnim pločama svemirske letjelice kako bi ionizirao ksenonsko gorivo na brzine od 144.840 km/h, što donosi dramatično unaprjeđenje u performansama u usporedni s konvencionalnim raketnim kemijskim motorima.

Tijekom testa izdržljivosti u vakuumskoj testnoj komori u Glennu, motor je potrošio oko 870 kilograma ksenonskog goriva, omogućujući ukupnu snagu za koju bi trebalo više od 10.000 kg konvencionalnog raktenog goriva.