Objavljeno: 26.08.2018. 11:23

Led na Mjesecu

Dokazano postojanje leda na polovima Mjeseca

NASA kaže da će vodeni led na Mjesecu biti važan resurs za stalne baze.

Dokazano postojanje leda na polovima Mjeseca

Znanstvenici NASA-e koji su proučavali podatke prikupljene NASA Moon Mineralogy Mapper (M3) instrumentom koji se nalazio na indijskoj Chandrayaan-1 letjelici, pronašli su direktne i nepobitne dokaze da se na polovima Mjeseca nalaze depoziti vodenog leda. Nakon što je M3 uspio uhvatiti reflektivna svojstva koja se očekuju od leda na polovima, ujedno je mjerio kako molekule materijala apsorbiraju infracrveno svjetlo, odnosno razlike između tekuće vode i čvrstog leda, čime se potvrdilo da depoziti doista predstavljaju smrznutu vodu.  M3 je takođe otkrio da su "džepovi" vodenog leda više raštrkani na sjevernom polu, dok su znatno više koncentrirani na južnom.

Ti su se depoziti zadržali u kraterima koji se uvijek nalaze u sjeni zbog toga što temperature tamo nikada ne padaju ispod -156 stupnjeva Celzijevih. Kako je vodeni led uopće došao na Mjesec i u kakvoj je korelaciji s njim trebat će tek istraživati, no ti će depoziti predstavljati veliki i važni resurs za održivost budućih naseobina.

NASA je nažalost otkazala misiju slanja Resource  Prospector rovera koji je trebao tražiti led i druge resurse na Mjesecu, no možda će tu zadaću dobiti budući Trumpovi "svemirski marinci" iz Space Forcea.

Ključne riječi NASA Mjesec M3 vodeni led