Nalazite se
  • Pop Tech
  • Nadograđeni špijunski avion iz 1956 ponovno leti
Članak
Objavljeno: 03.10.2023. 10:53

Lockheed Martin 

Nadograđeni špijunski avion iz 1956 ponovno leti

Legendarni Lockheed Martinov špijunski avion U-2 dobiva novi život i vraća se u operativnu uporabu.

Nadograđeni špijunski avion iz 1956 ponovno leti

Lockheed Martinov odjel Skunk Works je odlučio izvući iz zaborava stari špijunski avion iz hladnog rata U-2, nadograditi ga novim kompletom avionike i pametnim zaslonima u kokpitu te ga vratiti u uporabu.

Prvi puta predstavljen 1956. godine, U-2 je dizajniran za izviđanje teritorija Varšavskog pakta. Zrakoplov može letjeti na velikim udaljenostima i visinama do 21.300 m, što je trebalo omogućiti da leti znatno iznad operativne granice tadašnjih sustava protuzračne obrane.

Kako se pokazalo 1960. godine, U-2 ipak nije bio dovoljno visoko da izbjegne ruske rakete koje su ga srušile, a Rusi su zarobili pilota Garya Powersa i potom se razmetali svojim velikim uspjehom, što je izazvalo veliki međunarodni incident.

Mada je U-2 nakon toga još uvijek letio, njegove misije su se znatno smanjile jer je procijenjeno da ima nekih ozbiljnih operativnih problema, prije svega u pogledu leta na nižim visinama, iako nikada nije službeno povučen iz službe.

Sada mu je Lockheed Martin odlučio još malo produžiti život, pa je prema ugovoru vrijednom 50 milijuna američkih dolara, razvio program Avionics Tech Refresh (ATR) koji uključuje novi paket avionike s novim računalom koje omogućuje usvajanje standarda američkih zračnih snahga Open Mission Systems OMS, kako bi se mogao integrirati u razne razine sigurnosti sa sustavima zračne, svemirske, morske, kopnene i kibernetičke domene.

Pored toga, U-2 je dobio i novi kokpit s digitalnim zaslonima koji učinkovitije pružaju informacije i omogućavaju pilotu da donosi brže odluke.

Tijekom prvog leta, U-2 s ažuriranim kompletom avionike izvršio je funkcionalnu provjeru letova na maloj visini kako bi integrirao novu avioniku i softver. Kasniji testovi će se usredotočiti na poboljšanje baze softvera i novih sustava misije.

U svakom slučaju jako je zanimljivo vidjeti da se USAF nije odrekao aviona čija je tehnologija starija od 60 godina, što nam govori da je bio daleko ispred svojeg vremena u doba kada je izrađen.

Vezani sadržaji
Ključne riječi Lockhead Martin U-2 Skunk Works
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->