Nalazite se
  • Pop Tech
  • Krenuo prvi europski solarni vlak
Članak
Objavljeno: 07.06.2011. 16:52

Zeleni vlak 

Krenuo prvi europski solarni vlak

Prvi putnički "zeleni vlak" u Europi danas je proputovao od Antwerpena do granice s Nizozemskom, koristeći solarnu energiju.

Krenuo prvi europski solarni vlak

Vlak se napaja strujom iz solarnih panela postavljenih kao tunel.

Međunarodni vlak velike brzine koji povezuje Pariz i Amsterdam, postat će prvi vlak u Europi koji će na jednoj svojoj dionici koristiti struju dobivenu iz solarnih panela, instaliranih na tunelu nad tom prugom, prenosi agencija AFP.

Voditelji projekta izjavili su da će taj tunel u Antwerpenu, na sjeveru Belgije, dug 3,6 kilometara i vrijedan 15,6 milijuna eura, biti pokriven sa 16.000 solarnih panela površine 50.000 kvadratnih metara, odnosno kao osam nogometnih stadiona.

Solarna struja će napajati infrastrukturu na toj dionici pruge, osvjetljenje, signale i služit će za potrebe samog vlaka, dok će višak biti isporučivan Antwerpenu.

Solarni paneli će proizvoditi 3.300 megavatsati struje godišnje, što odgovara prosječnoj godišnjoj potrošnji 950 obitelji.

Enfinity-in-Belgium-has-completed-the-Antwerp-solar-rail-tunnel-537x322

Dionica pruge od Antwerpena do nizozemske granice u potpunosti je natkrivena solarnim tunelom.

Procjenjuje se kako će ti paneli smanjiti emisiju ugljičnog dioksida za 47,3 milijuna kilograma tijekom dva desetljeća.

"Korištenjem električne struje, proizvedene na licu mjesta, eliminiramo gubitke energije i transportne troškove", rekao je direktor kompanije Enfinity koja stoji iza ovog projekta, Steven de Tollenaere.

Enfinity se nada kako će mu taj projekt omogućiti izradu novih solarnih instalacija u SAD-u i drugim dijelovima svijeta, te solarnu energiju smatra odličnom metodom za očuvanjem okoliša u sektoru željeznice.

Mogućnost primjene takve tehnologije već se razmatra u SAD na brzoj dionici pruge Tucson-Phoenix u Arizoni, a u Italiji EU financira postavljanje solarnih panela na krovu vlaka koji će proizvoditi električnu struju za klimatizaciju vagona, dok Francuska također razmatra mogućnost uvođenja te tehnologije u svrhu osvjetljenja i klimatizacije vlakova u regiji Poitou-Charentes.

Nadamo se kako će uskoro i nekom našom prugom krstariti ekološki prihvatljivi vlakovi, no prije toga ih moramo dobro osigurati protiv iskakanja iz pruge.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->