Nalazite se
Članak
Objavljeno: 06.12.2019. 14:21

VIDI e-novation Awards 

Geolux osvojio Zlatno Teslino jaje za hi tech inovaciju

Hrvatska tvrtka Geolux iz Samobora u hidrologiji drži čak deset posto svjetskog tržišta.

Geolux osvojio Zlatno Teslino jaje za hi tech inovaciju

Tehnološka medijska kuća Vidi na veliki pritisak javnosti obnovila je natječaj za hi-tech inovacije VIDI e-novation Awards. Od pedeset prijavljenih vrhunskih projekata kroz nekoliko krugova žiriranja deseteročlani žiri odabrao je najbolje.

Samoborski Geolux dobio je nagradu Zlatno Teslino jaje za svoju inovaciju Hidrološki, industrijski i sigurnosni mikrovalni radari, a nagradu je Tomislavu Grubeši uručio glavni urednik Vidija i osnivač e-novation natječaja Tomislav Kotnik.

Vidi_1140

„Drago nam je što nas je VIDI prepoznao i što smo se našli u uglednom društvu dobitnika nagrade VIDI e-novation 2019. Nastavit ćemo razvijati nove proizvode i s njima osvajati svjetsko tržište, kao i dalje biti inovativni“, rekao je Grubeša po primitku nagrade, te se zahvali svom timu, žiriju i Vidiju.

Hrvatski proizvođač malih radara Geolux tvrtka je iz Samobora s osam zaposlenih. Sami osmišljavaju i proizvode radare koje potom prodaju diljem svijeta, gdje ih tvrtke koriste u hidrologiji, industriji te zaštiti objekata i infrastrukture.

"U hidrologiji držimo deset posto svjetskog tržišta. Naše radare koriste u industriji stakla za beskontaktna mjerenja u pećima za staklo, u kojima je temperatura 1600 do 1800 Celzijusovih stupnjeva, u industriji cementa za prediktivna mjerenja, a surađujemo i s partnerima NATO-a“, rekao je suosnivač i vlasnik Geoluxa Tomislav Grubeša.

Vidi_1408

Na natječaj "VIDI e-novation 2019" prijavili su modularnu radarsku platformu koju od milja zovu lego kockice radari. Sastoji se od nekoliko modula koji se svi temelje na softverski definiranom radiju. Tu su mikrovalna platforma u 10-, 24- ili 80-gigahercnom području, matična ploča i procesna kartica te SoC FPGA. Za zahtjevnu obradu je zadužen softver, također njihovih ruku djelo.

"Ta bi modularnost trebala omogućiti da se istu ili vrlo sličnu platformu koristi za različite aplikacije s bitno različitim zahtjevima, a koja obavljaju vrlo precizna mjerenja udaljenosti i brzine, detektiranje prijetnji na tlu", pojasnio je Grubeša

Na natječaj su se prijavili kako provjerili može li njihovo rješenje izdržati takav test. "Proces selekcije je bio izvrstan. Pitanja žirija su bila vrlo konkretna, nisam to očekivao", rekao je Grubeša. Žiri ih je nagradio prvim mjestom i zlatnim Teslinim jajetom.

Tvrtka Geolux d.o.o. specijalizirala se u području SDR (software-defined radio) tehnologija i razvoja sklopovlja za takve uređaje, a njezine hidrološke, industrijske i sigurnosne mikrovalne radare izrađene na platformi Geolux SDR odlikuje visoka fleksibilnost zbog koje mogu koristiti za najrazličitije primjene koje uključuju beskontaktna mjerenja.

U segmentu hidroloških mjerenja radarska platforma omogućava beskontaktna mjerenja vodostaja i površinske brzine vodotoka, što pak omogućuje precizno izračunavanje ukupnog protoka. Ti podaci bitni su za upravljanje vodotocima, obranu od poplava, navodnjavanje, održavanje biološkog minimuma i druge aplikacije.

Radari Geolux SDR platforme koriste se i u segmentu sigurnosnih i obrambenih radara za nadzor terena. Tehnologija digitalnog formiranja radarske zrake kombinirana je s algoritmima za uklanjanje pozadine i detekcije meta i donosi veliku pouzdanost detekcije, otpornost na atmosferske prilike i ometanje te bitno dulji domet detekcije uz istu normama limitiranu izlaznu snagu radara.

Geolux SDR

U konačnici sve to klijentima smanjuje troškove, pogotovo u segmentu infrastrukture potrebne za izgradnju sustava nadzora koji su često značajno viši od cijene samog radara. Temeljem svoje radarske platforme tvrtka je sudjelovala na NATO Science and Technology Organisation demonstraciji tehnologije 2019. u Velikoj Britaniji na vojnom poligonu Sennybridge, što je prvo sudjelovanje ikada jedne hrvatske tvrtke u NATO STO demonstraciji. U zadnje 3 godine prodavali su uređaje u više od 80 zemalja svijeta na svih 5 kontinenata, a najznačajnija tržišta su Kina, Njemačka, Poljska, Koreja, Turska, Norveška, Grčka, Italija, Australija, Novi Zeland, Filipini, Indonezija, Kanada, SAD, Peru, Čile i Kolumbija.

Suorganizatori natječaja VIDI e-novation 2019. su Institut Ruđer Bošković te tvrtke Rimac Automobili, partner VIDI e-novation Awards je Porsche, glavni tehnološki partneri su Dell Technologies i Veeam, te agencija HAMAG-BICRO.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam


   

*/-->