Nalazite se
Članak
Objavljeno: 06.05.2020. 14:48

Day After 

Anđelka Strajher: Prilika za pravu digitalnu transformaciju

Generalna direktorica Megatrenda vjeruje da je ovo prilika da počnemo primjenjivati puno više toga što nam tehnologija može pružiti.

Anđelka Strajher: Prilika za pravu digitalnu transformaciju

Jedna od značajnijih informatičkih tvrtki na hrvatskom tržištu je Megatrend poslovna rješenja, koja nudi i niz konzultantskih usluga. U razgovoru s dugogodišnjom direktoricom tvrtke Anđelkom Strajher provjerili smo kako su pandemijske promjene doživjeli u kompaniji koja puno radi s korisnicima i kako će promjene u načinu rada koje su nastale zbog nužde pozitivno djelovati na day after nakon opasnog virusa.

Kako je pandemija koronavirusa promijenila način vašeg poslovanja? Mislite li se u potpunosti vratiti na „stari način rada“ jednom kad se steknu uvjeti ili planirate preuzeti nešto od kriznog modela poslovanja?

Osim dežurnog tima na lokaciji (jer to zahtijeva vrsta posla) svi ostali rade iz „home office“. Funkcioniranje tvrtke neometano ide dalje uz korištenje alata i organizacije posla koji to omogućavaju. Tvrtka će se sigurno vratiti na „stari način rada“ u onom dijelu posla gdje je to primjereno, naime naš je posao temeljen na radu s korisnicima, uskoj suradnji razvojnih timova, direktnoj prodaji rješenja a sve to zahtijeva direktan ljudski kontakt. Mnogo poslova se može obaviti „virtualnim“ kontaktima no ukupan rezultat ukoliko komuniciramo samo virtualno, nije kao rezultat koji dobivamo kroz direktne kontakte. Naravno i nadalje ćemo imati spremne i koristiti (kada to situacija zahtijeva) sve „online“ alate i mogućnosti. Sve što smo novo naučili iskoristit ćemo i u poslovanju nakon krize - iz svake situacije se može naučiti puno toga, samo trebamo biti otvoreni za to!

Tehnologija je omogućila da mnogi javni servisi, edukacija i poslovanje na neki način nastave raditi. Kako vi vidite da bi tehnologija mogla trajno promijeniti svijet nakon završetka pandemije?

Tek sada se pokazalo da tvrtke koje imaju spremne procese i alate koji to omogućavaju mogu neometano raditi dalje. Nažalost vidjela se potpuna nespremnost društva u pružanju digitalnih usluga u početku krize. Rješenja su postavljana preko noći i bila su elementarna. Sve to je zapravo odraz dugogodišnjeg lošeg upravljanja razvojem digitalnih usluga. Tehnologija sama po sebi mijenja svijet samo je pitanje tko će u „normalnim“ vremenima pripremiti procese i sustave da mogu obogatiti poslovanje i učiniti ga održivim u teškim vremenima. Sad, kad se ipak uspjelo primijeniti određene digitalne tehnologije, se nadam da će se isto nastaviti i nakon krize. Pogotovo se nadam da će državna administracija prekinuti s traženjem papirnate dokumentacije i prijeći na digitalno poslovanje u puno većem obimu.

IT tvrtke su i inače naučene kontinuirano učiti i raditi s bilo koje lokacije i kroz ovu krizu se vidi da mogu pomoći i ostalim djelatnostima da počnu poslovati na takav način. Naravno, uz uvjet nam se pruži prilika da sve što znamo i implementiramo kod klijenata, bilo onih u privredi bilo u državnoj administraciji.

Koje vrijedne tehnološke i organizacijske lekcije možemo naučiti iz ove situacije?

Tehnologija postoji već dugo i razvija se konstantno, nažalost primjena u prave poslovne svrhe prilično kaska. Svi pojedinci privatno koriste značajne količine tehnologija i usluga no u poslovnom svijetu jednostavno ima premalo odmaka od starih sustava. Glavnina projekata i investicija se odnosi na „osvježenje“ dugogodišnjih (praktički zastarjelih) sustava bez nekog pomaka u novu generaciju tehnologije i pripadajućih procesa. Kompletna digitalna platforma države je rudimentarna, utrošene su gigantske količine novaca i vremena na postavljanje sustava (bespotrebne licence, zastarjela tehnologija) koji jednostavno ne daju punu vrijednost niti pomažu u svakodnevnom životu. Ovo nam je sad prilika da svi počnemo drugačije razmišljati i da počnemo primjenjivati puno više toga što nam tehnologija može pružiti.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam


   

*/-->