Objavljeno: 25.04.2013. 14:26

Clemson University

Žive moždane stanice upravljaju nuklearkom

Znanstvenici su s računalom povezali žive moždane stanice uzgojene u laboratoriju.

Žive moždane stanice upravljaju nuklearkom

Znanstvenik Kumar Venayagamoorthy sa Sveučilišta Clemson i njegov tim, uzgojili su žive moždane stanice u Petrijevoj zdjelici i povezali ih s računalom.

Na računalu se izvodila simulacija elektrane, koja je slala neuronima probleme u vezi električne distribucije. Znanstvenici su potom dokazali kako rješenja koja su ponudile moždane stanice mogu jamčiti njihovo korištenje za uspješno upravljanje čitavim energetskim sustavom SAD-a u budućnosti.

Znanstvenici navode kako njihova namjera nije proizvoditi bioračunala sa živim moždanim stanicama koja će upravljati energetskim sustavima, već ovo služi samo kao demonstracija, jer će se za stvarne potrebe koristiti rješenja koja ne uključuju žive neurone. Preciznije rečeno, znanstvenici žele iskoristiti samo računalni kod koji je razvijan za potrebe komunikacije između računala i moždanih stanica.

"U našim laboratorijskim simulacijama, dokazali smo kako možemo inteligentno upravljati energetskim postrojenjem pomoću sustava inspiriranog neuralnim mrežama", kaže Kumar. "Laboratrorijski uzgojena mreža neurona uči dinamiku elektrane, te je sposobna predvidjeti buduća stanja".

Kumar i njegovi kolege, uz pomoć neuroznanstvenika Instituta tehnologije Georgia, sada nastoje pronaći nova rješenja koja će povećati učinkovitost energetskog sustava SAD-a, čija je infrastruktura zastarjela.

Znanstvenici predviđaju da će demonstrirati svoju tehnologiju energetskim tvrtkama kroz najviše dvije do tri godine, pa ako ih zainteresiraju, kroz 10 godina bi se ovaj sustav mogao komercijalizirati i kako kaže, "upravljati energetskom mrežom preko koje se strujom napajaju domovi svih Amerikanaca".

Izvor: Popular Science