Objavljeno: 23.02.2022. 16:12

MIT CSAIL

VIDEO: Roboti koji se mogu rekonfigurirati u svemiru

Modularni roboti se mogu sami rekonfigurirati bez motora ili pokretnih dijelova.

VIDEO: Roboti koji se mogu rekonfigurirati u svemiru

Znanstvenici MIT-evog CSAIL laboratorija razvili su modularne robote pod nazivom ElektroVoxels koji se mogu "morfirati" u raznovrsne oblike i konfiguracije. Svaki rub ElectroVoxel robotske kocke je elektromagnetska feritna jezgra omotana bakrenom žicom. Duljina svake stranice je oko 60 milimetara, a ukupna cijena robota iznosi samo 60 američkih centi, odnosno manje od 4 kune.

Kada se promijeni polaritet magneta, rubovi se međusobno privlače ili odbijaju. To uzrokuje da se kocke pomaknu u drugu orijentaciju. Tiskane pločice i elektronika unutar svake kocke kontroliraju smjer struje svakog elektromagneta.

Roboti imaju dvije osnovne vrste kretanja. Mogu se okretati oko ruba druge kocke ili prelaziti s jednog ElectroVoxela na drugi. Korisnik može potaknuti određene magnete, kontrolirati brzinu kretanja kocke i osigurati da se neće međusobno sudarati.

Istraživači kažu da je moguće kontrolirati do 1000 ElectroVoxela pomoću njihovog softvera. Korisnici mogu narediti blokovima da se pomaknu u različite oblike, kao što je primjerice pretvaranje iz stolice u kauč. Oni mogu odlučiti koja se kocka treba kretati u kojem smjeru, a softver će odrediti elektromagnetske zadatke potrebne za izvođenje zadatka.

Znanstvenici su testirali ElectroVoxele na paraboličkom letu specijalnim zrakoplovom za simuliranje nulte gravitacije, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Otkrili su da roboti mogu raditi u okruženjima mikrogravitacije te bi se mogli koristiti za konfiguriranje različitih struktura u svemiru, a kažu da bi svoju primjenu mogli naći i na Zemlji.

Ključne riječi roboti MIT CSAIL ElektroVoxels