Objavljeno: 13.10.2013. 12:31

GD 61

Pronađen egzoplanet koji sadrži 26 posto vode

Znanstvenici otkrili planet izvan sunčevog sustava koji sadrži veći postotak vode od Zemlje.

Pronađen egzoplanet koji sadrži 26 posto vode

Astronomi iz Velike Britanije i Njemačke, analizirali su podatke prikupljene Hubble teleskopom, proučavajući kemijski sastav manjeg planeta ili asteroida koji kruži oko svoje matične zvijezde, bijelog patuljka s oznakom GD 61.

Njihova analiza je ukazala na postojanje velikih količina kisika koji, kako kažu, mora biti vezan na vodu ili ugljik. Obzirom da su pronašli jako male količine ugljika, vjeruju da je kisik dokaz postojanja vode i to u postotku od 26%, što je znatno više od Zemlje, na kojoj se voda nalazi u postotku od 0,023 %.

No ako ste pomislili da biste tamo mogli pronaći oceane u kojima plivaju ribe i kitovi, prevarili ste se, jer se zapravo radi o ostacima svemirskog tijela koje se uslijed nekog događaja poput kolizije s većim planetom previše približilo gravitacijskim silama matične zvijezde koja ga je raskomadala na manje dijelove.

No znanstvenici kažu kako to nije bitno, jer njihovo otkriće predstavlja dokaz da taj egzoplanetarni sustav posjeduje potencijal za postojanje nastanjivih planeta.

GD 61 ujedno predstavlja i pogled u budućnost našeg planeta, jer će kroz 6 milijardi godina naše Sunce postati bijeli patuljak čija gravitacija će početi privlačiti svoje planete i asteroide.