Objavljeno: 15.01.2024. 14:22

Astrobotic

Lander Peregrine pada na Zemlju

Misija koja je trebala vratiti Ameriku na Mjesec pokazala se najvećim lunarnim neuspjehom.

Lander Peregrine pada na Zemlju

Kada su Astrobotic i NASA lansirali u svemir misiju Peregrine, koja je trebala na Mjesečevu površinu dovesti lander i mali rover s instrumentima za NASA-ina istraživanja koja će biti od velike važnosti za buduće Artemis misije s posadom, sve je proteklo u najboljem redu, osim jednog "malog" problema. Ubrzo nakon što je Peregrine stigao u orbitu i spremao se krenuti prema orbiti Mjeseca, otkriveno je isticanje pogonskog goriva i postalo je jasno da će letjelica u najboljem slučaju kružiti oko Mjeseca, dok mekano slijetanje više nije bilo nikakva opcija.

Sada kada je Peregrine došao na udaljenost od 289.000 km od Zemlje, mada se curenje goriva usporilo zbog pada tlaka u spremniku, ovaj problem i dalje utječe na putanju letjelice te je nestala i opcija da se lander pretvori u mjesečev orbitalni satelit.

Naime, prema analizi astronoma amatera Tonya Dunna koji je analizirao podatke Nasinog JPL laboratorija, postalo je izvjesno da se Pergrine vraća na Zemlju, u čiju atmosferu bi trebao ući 18. siječnja negdje iznad australskog Velikog koraljnog grebena i izgorjeti.

Obzirom da je lander napravljen od lake metalne konstrukcije i teži samo oko 288 kg, vrlo je malo vjerojatno da će njegovi dijelovi preživjeti do nižih slojeva atmosfere.

U svakom slučaju, Amerikanci će još malo pričekati prije nego se vrate na Mjesec nakon 52 godine, a sigurno ih ne ohrabruje ni podatak da su Artemis misije s posadom prolongirane za 2 godine.

Mada Ameri i dalje tvrde da će prvi vratiti ljude na Mjesec, mnogi smatraju da bi ih Kinezi mogli preduhitriti, iako još službeno nije poznato da planiraju nešto takvo u skoroj budućnosti. Možda ih američki problemi malo ubrzaju.

Ključne riječi NASA Astrobotic