Nalazite se
Članak
Objavljeno: 13.01.2022. 12:39

Georgia Tech 

Gumeni elektrolit za dugotrajnije baterije

Znanstvenici razvili novi gumeni materijal visoke električne vodljivosti.

Gumeni elektrolit za dugotrajnije baterije

Obzirom da je poznata kao dobar izolator, guma nam se nikako ne čini kandidatom za elektrolit u baterijama električnih automobila, no znanstvenici Georgia Techa razvili su novi gumeni materijal visoke vodljivosti kojim to demantiraju.

Ovaj elastomerni elektrolit mogao bi dovesti do sigurnijih i dugotrajnijih baterija za električna vozila i povećati im domet.

Litij-ionske baterije dovele su do revolucije u mnogim tehnologijama, od pametnih telefona do električnih vozila, no kod njih uvijek postoji opasnost od požara ili eksplozije kada je baterija oštećena ili pregrijana.

Čvrsti elektroliti mogu pomoći u smanjenju tog rizika, ali oni donose svoje probleme. Često izrađeni od keramičkih materijala, mogu biti pomalo krhki, a sučelje između njih i elektroda može biti neujednačeno, smanjujući vodljivost iona kroz bateriju.

Photo 3_cropped horiz

Istraživači iz Georgia Techa kažu da njihov novi elastomerni elektrolit rješava oba ova problema. Gumeni elastomerni materijal održava vodljivost visokom, ali i sprječava rast litijevih dendrita, koji su često prvi korak prema kvaru baterije.

Ipak, guma sama ne bi mogla odraditi ulogu elektrolita u baterijama pa su u nju ugradili vodljive plastične kristale od materijala zvanog sukcinonitril, dok elastomer pruža 3D skelu da bi elektrolitu dao njegov oblik i stabilnost.

Photo 2_cropped horiz

U testovima se pokazalo da litij-metalne baterije napravljene s novim elektrolitom mogu raditi na naponu od 4,5 V na sobnoj temperaturi, s kapacitetom od 93 mAh i gotovo bez gubitka kapaciteta tijekom 1.000 ciklusa, a nakon 100 ciklusa nije bilo znakova stvaranja dendrita

Naravno, još uvijek ima mjesta za poboljšanje, pa tim istražuje načine za povećanje vremena ciklusa i ionske vodljivosti, što bi na kraju moglo dovesti do sigurnijih i dugotrajnijih baterija za električna vozila.

Čitav znanstveni rad objavljen u časopisu Nature možete pronaći na ovoj poveznici.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













   

*/-->