Objavljeno: 13.09.2013. 10:48

NASA

VIDEO: Potvrđeno da je Voyager 1 napustio Sunčev sustav

Novi znanstveni podaci ukazuju da je Voyager 1 postao prva ljudska letjelica u međuzvjezdanom prostoru.

VIDEO: Potvrđeno da je Voyager 1 napustio Sunčev sustav

Letjelica Voyager 1, lansirana u svemir prije 36 godina, nalazi se trenutno na udaljenosti od 19 milijardi kilometara od Sunca. Mada su znanstvenici donedavno tvrdili da sondi treba još neko vrijeme da se u potpunosti oslobodi svih utjecaja sunčevog sustava kako bi se moglo reći da je izašla u međuzvjezdani prostor, novi, po NASA-i neočekivani podaci, ukazuju da je Voyager 1 postao prva ljudska letjelica koja se nalazi u "slobodnom svemiru".

Stariji podaci su ukazivali da je Voyager još uvijek u takozvanoj tranzicijskoj regiji vanjskog "sunčevog mjehura" u kojoj postoje dokazi o utjecaju Sunca, no Don Gurnett i njegov Plasma wave znanstveni tim na Sveučilištu Iowa, objavili su rezultate svojih analiza podataka po kojima ispada da se letjelica već godinu dana kreće kroz plazmu ili ionizirani plin, koji se nalazi u prostoru između zvijezda.

"Sada kada smo dobili nove, ključne podatke, možemo reći da je ovo povijesni iskorak čovječanstva u međuzvjezdani prostor", izjavio je Ed Stone, znanstvenik Voyager projekta. "Voyagerovom timu je trebalo vrijeme da završi analizu podataka, no sada napokon možemo odgovoriti na pitanje koje smo si svi postavljali - Jesmo li već tamo? Da, jesmo".

Valja navesti da kontrola Voyager misije još uvijek može komunicirati sa sondama i dobivati podatke s Voyagera 1 i 2 svaki dan, mada su emitirani signali nuklearnih baterija vrlo slabi, jačine od 23 watta, što je energija koja odgovara žarulji hladnjaka. Dok ti signali dođu do Zemlje, padnu na milijardu milijarditog dijela watta. Podaci s Voyager 1 instrumenata se šalju na Zemlju u 160 bitova u sekundi, te ih "love" 34 i 70-metarske antene NASA Deep Space Network postaja. Krećući se brzinom svjetla, signal s Voyagera 1 putuje 17 sati do Zemlje.

Izvor: Nasa