Objavljeno: 17.09.2013. 13:44

Orbital

VIDEO: Cygnus letjelica spremna za lansiranje na ISS

SpaceX ovih dana prestaje biti jedina privatna svemirska tvrtka koja će opskrbljivati ISS.

VIDEO: Cygnus letjelica spremna za lansiranje na ISS

Ako je vrijeme posluži, Orbital Sciences korporacija će se 18.9.2013. pridružiti SpaceX-u, kao druga privatna svemirska tvrtka koja će služiti za dostavu namirnica na međunarodnu svemirsku postaju.

Nakon višegodišnjeg testiranja Antares rakete i Cygnus modula za opskrbu, sve je spremno za lansiranje Orbitalove letjelice koja će opskrbljivati ISS s čistom odjećom, hranom i drugim potrepštinama.

Antares raketa bi prema planu trebala poletjeti s Pad-0A platforme na Mid-Atlantic Regional Spaceport postrojenju koje se nalazi na obali Wallops Islanda u Virginiji, pomoću dva Aerojet Rocketdyne AJ-26 raketna motora (za prva dva stadija) na tekuće gorivo, odnosno ATK Castor 30 motora za gornji stadij, koji se kreće na kruto gorivo.

Nakon odvajanja od Antaresa i 10 minuta leta Cygnus modul će stići u orbitu na visinu od 243 do 299 km na inklinaciji od 51.6°.

Nekoliko dana nakon lansiranja, Cygnus će izvoditi serije paljenja motora kako bi postigao višu orbitu i provoditi različite manevre na udaljenosti od 4 km od međunarodne svemirske postaje.

Ukoliko svi testovi i manevri zadovolje voditelje ISS misije, letjelica će dobiti dozvolu za konačni prilaz i pristajanje na postaju. Na udaljenosti od 12 metara od postaje, astronauti ISS-a će robotskom rukom dohvatiti Cygnus i spojiti ga na dok za pristajanje Harmony, nakon čega će se izvršiti pretovar 590 kg tereta.

Planirano je da Cygnus ostane spojen na ISS oko 30 dana, nakon čega će ga otkačiti i pustiti da izgori tijekom ulaska u atmosferu Zemlje.

Orbital Sciences je s NASA-om dogovorio prijevoz 20 tona tereta na ISS kroz 8 misija do 2016. godine.

VIDEO: Prezentacija Antares Cygnus misije opskrbe ISS-a