Objavljeno: 09.01.2015. 11:00

Old Dominion University

Otkriveni potencijalni znakovi života na Marsu

Geobiolozi vjeruju da su pronašli dokaz da je u prošlosti Mars bio naseljen mikrobima koji su oblikovali stijene na njegovoj površini.

Otkriveni potencijalni znakovi života na Marsu

Znanstvenica geobiologije Nora Noffke i njezini kolege sa sveučilišta Old Dominion University u Virdžiniji, analizirali su slike Curiosity rovera, te su otkrili nekoliko sedimentnih stijena koje izgledaju poput onih koje su na Zemlji oblikovali različiti mikroorganizmi.

Valja naglasti da ovo nije dokaz da je na Marsu doista bilo života u nekom razdoblju njegove povijesti, jer ovo otkriće samo ukazuje na relativno veliku mogućnost za to.

Nora Noffke u svojem članku objavljenom u časopisu Astrobiology Magazine navodi da su se ona i njezini kolege fokusirali na suho jezersko korito na području Yellowknife Baya u Gale krateu, odnosno na sedimentne stijene koje je snimio Curiosity,za koje se procjenjuje da su stare oko 3,7 milijardi godina, te su u povijesti bile nekoliko puta poplavljene.

Tijekom njihove analize, pokazala se velika sličnost sa zemaljskim strukturama koje su nastale uslijed mikrobioloških aktivnosti, no znanstvenicima tek predstoji rad u kojem će morati dokazati da se doista radi o tragovima života na crvenom planetu.

"Ako strukture na Marsu nisu biološkog podrijetla, onda su sličnosti u morfologiji i distribucijskim uzorcima s MISS-om (mikrobiološki induciranim sedimentnim strukturama) na Zemlji izvanredna slučajnost", navodi Nora.

Kako bi se njezina teorija potvrdila, potrebno je uzorak neke od tih stijena analizirati izbliza pomoću mikroskopske opreme, no na to ćemo morati pričekati sve dok se ne realizira neka misija koja će uključivati donošenje uzoraka s Marsa na Zemlju, odnosno dok se na Mars ne upute astronauti ili robot sa sofisticiranijom opremom od one koju posjeduje Curiosity.

Obzirom da je NASA krajem prošle godine objavila da su prema podacima Curiositya otkrili dokaz organskih molekula na Marsu, sve upućuje na to da je crveni planet u svojoj prošlosti sadržavao život. Kada bi se to potvrdilo, napokon bismo dobili dokaz da život nije toliko izuzetna pojava kao što se misli, već postoji vjerojatnost da se pojavljuje posvuda širom svemira.

Izvor: Astrobiology Magazine