Nalazite se
Članak
Objavljeno: 08.12.2012. 09:28

MMORPG 

Zašto su neke MMO igre popularnije od drugih

Prvo znanstveno istraživanje "odanosti" MMORPG igrača pokušava otkriti razlog popularnosti WoW-a.

Zašto su neke MMO igre popularnije od drugih

Istraživanje Škole menadžmenta Sveučilišta u Buffalu, objavljeno u akademskom časopisu o elektroničkoj trgovini International Journal of Electronic Commerce, proučava zašto neke masovne igre uloga za više igrača putem Interneta, odnosno MMORPG-ovi, poput "World of Warcraft" ili "Star Wars Galaxies", imaju legije odanih igrača, dok se neke muče steći bar jednog obožavatelja.

Ovo pitanje je bitno developerima jer je igrivost ono zbog čega se igrači vraćaju nekim naslovima, a to je ključno za stvaranje uspješnog MMORPG-a i povećanje profita. Online igranje igara je dio svakodnevice za igrače svih dobi i različitih sredina. Očekuje se da će prihodi samo od igara na Facebooku i drugim društvenim mrežama u 2012. doseći 2 milijarde dolara.

"Grafičke i tehnološke karakteristike igara su s godinama napredovale, no tvorci igara se nisu previše potrudili shvatiti zašto se igrači MMORPG igara toliko posvećuju nekim igrama", objasnio je dr. Lawrence Sanders, suautor u istraživanju i profesor znanosti o menadžmentu i sistemima u Školi menadžmenta u Buffalu.

"Većina prethodnih istraživanja temeljila se na izazivanju ovisnosti tih igara. Naše istraživanje je sagledalo kako ih učiniti konkurentnijima na tržištu", rekao je Sanders.

Istraživanje je promatralo 173 igrača koji su dio velike MMORPG zajednice. Proučavalo je uspješnost dvaju različitih strategija ostvarivanja igrivosti u pridobivanju odanih igrača.

Jedna strategija je otkrila da omogućavanje više kontrole i vlasništva nad likom u igri povećava odanost. Druga strategija je pokazala da igrači koji surađuju s drugim igračima u "gildama" razvijaju odanost i društveni identitet.

"Kako bi postigli da igrač ima osjećaj vlasništva nad svojim likom, tvorci igara bi trebali voditi računa o tome da bilo koji lik može pobijediti u bitci", kaže Sanders. Trebali bi osmisliti razrađenije sobe za chat i svojstva gilda s više mogućnosti odabira kako bi olakšali socijalizaciju među igračima".

U MMORPG-u igrači dijele iskustva, postižu nagrade i susreću se s drugima u sveprisutnom svijetu Interneta. Poznat je kao "svijet-trajnog-stanja", jer iako igrač trenutačno ne igra igru, milijuni drugih diljem svijeta je igraju.

Neki MMORPG-ovi su dostupni putem pretplate, gdje igrači plaćaju mjesečnu naknadu za pristup igri, dok ostali koriste besplatan model u kojem je igranje besplatno, ali može sadržavati oglašavanje, dodatan sadržaj koji je dostupan putem pretplate ili moguću kupovinu predmeta ili valuta u samoj igri za pravi novac.

"Prosječan igrač MMORPG igara provede tjedno 22 sata igrajući. Istraživanje odanosti je otkrilo da povećanje broja dugotrajnih igrača za bar 5% povećava profit za 25 do 95 posto", istaknuo je Sanders.

Zbog toga je kreatorima tih igara pronalazak odgovarajućeg načina postizanja igrivosti koji zadržava stalne igrače bitan za stvaranje uspješnih MMORPG-ova - i uspješnog posla.

Izvor: Znano.st

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->