Nalazite se
Članak
Objavljeno: 02.09.2025. 13:04

VIDI AI kuharica 

Otkrivamo vam sve recepte za dobru AI kuhinju

Zaronili smo u vrlo napućen svijet AI alata i izronili s našom kuharicom u kojoj možete naći gotove recepte ili samo sastojke s kojima uz malo truda vi možete stvoriti svoj recept.

Otkrivamo vam sve recepte za dobru AI kuhinju

Cijeli hype oko umjetne inteligencije izvan poslovno-znanstvenih krugova započeo je svojom pojavom prije par godina ChatGPT. Preko noći, oni koji su shvatili njegove mogućnosti mogli su napraviti bez puno truda školske ili studentske radove, poslovne izvještaje ili generirati upotrebljive linije koda u razvoju aplikacija. Prvotni zanos malo je splasnuo kada se shvatilo da AI halucinira, da ono napisano itekako treba provjeriti te da to i dalje nije čarobna kutija koja će na naš hint ispljunuti gotovo rješenje, barem ne za one koji traže vjerodostojnost i kvalitetu.

Istovremeno, na temelju LLM-ova (large language models) počelo se pojavljivati stotine alata različitih namjena, a i oni poznati etablirani softveri i rješenja pokušali su poboljšati svoje mogućnosti pomoću neuralnih mreža. Rezultat svega je ogromna količina AI alata, bilo da se radi o samostojećim modelima generativnog AI-a poput ChatGPT, Grok, Gemini i Copilot ili korištenja riječi AI u svemu od igle do lokomotive. Projekcije govore da tržište AI-a ima vrijednost od skoro 67 milijardi dolara u 2025. godini, a uz to ima nevjerojatan rast u razdoblju do 2031. po stopi od 36,99%.

ai-generated-8587027_1280

AI alati poput Groka, ChatGPT-a, Midjourneya, Dall-E, Runway, Synthesia, Speechify, GitHub Copilota i mnogih drugih mijenjaju način na koji profesionalci rade. Zamislimo slučaj marketinške agencije koja svom klijentu treba pitchati ideju za reklamni spot. Proces stvaranja kratkog vizuala ili videa koji samo služi za potencijalnu prodaju zahtjeva velik broj sati brojnih kreativnih profesionalaca. Miješanjem različitih AI alata, sad se taj proces može značajno ubrzati i pri tome smanjiti troškove, a prezentacijski video može efektno prenijeti ideju kampanje.

Za sada, snimanje finalnog reklamnog spota i dalje ostaje u rukama tradicionalne ekipe iza kamere, glumaca i efekata, no ozbiljno je pitanje da li će se i to u narednim godinama promijeniti.

Prepreke koje stoje ispred AI generatora videa i slika su nekonzistentnost i artefakti, problemi koje su nam na ovogodišnjem Animafestu dodatno pojasnili animatori. Kod videa, svi kadrovi moraju imati slijed događaja s glavnim likom istog izgleda. AI alati koji mogu generirati video od kadra do kadra imaju problem s izradom identičnih elemenata. Kod fotografija, čak i kod običnog zadatka upscalea rezolucije, dolazi do stvaranja artefakata kojih u originalu nema. Alati se poboljšavaju i moguće je da u trenutku čitanja ovog teksta dio ovih izazova riješen. Ipak, uz dobar prompt kod AI alata ključno znati što vam može isporučiti i onda to kao element u dosadašnjem workflowu možete ugraditi u svoj proces.

Slična situacija je kod developera, gdje AI modeli mogu pronaći greške u kodu, napraviti dio koda ili na drugi način omogućiti brže i učinkovitije pisanje koda.

ai-generated-7975586_1920

Iako su današnji AI modeli, poput velikih jezičnih modela (LLM), impresivni, oni su još uvijek daleko od opće umjetne inteligencije (AGI) koja bi mogla samostalno razmišljati poput čovjeka. Stručnjaci procjenjuju da bi AGI mogao biti ostvaren u sljedećih 10-20 godina, ali to ovisi o napretku u računalnoj snazi, etičkim pitanjima i regulatornim okvirima.

Trenutni AI je izvrstan u specifičnim zadacima, ali mu nedostaje duboko razumijevanje konteksta i emocionalna inteligencija. Da bismo ostali konkurentni, ključno je usvajanje novih vještina.

Učenje kako koristiti AI alate, razumijevanje njihovih mogućnosti i ograničenja, te pisanje kvalitetnih promptova postaju osnovne kompetencije. Na primjer, vještine poput analize podataka, razvoja AI agenata i višemodalnog rada s alatima (npr. kombiniranje Groka za istraživanje i Midjourneya za vizuale) bit će ključne u 2025. godini.

AI automatizacija utječe na brojne poslove i postoje dva tabora koji prognoziraju što bi se moglo dogoditi u narednom razdoblju. S jedne strane postoje crne prognoze koje govore o ogromnim viškovima i AI alatima koji će zamijeniti gotovo sve, dok s druge strane postoji optimizam da će se tržište prilagoditi i time otvoriti velik broj novih poslova. Statistike koje je iznio Svjetski ekonomski forum međutim, ipak više naginju na polupraznu čašu i kažu da 41% kompanija u svijetu planiraju smanjiti broj zaposlenih zahvaljujući automatizaciji koju donosi AI.

Niti mi koji pišemo nismo izvan ugroze i možda je najlakše na našem primjeru opisati što AI može i što (još) ne može zamijeniti. Mediji koji se bave agregacijom i ponovnom prezentacijom sadržaja, umjesto novinara mogu lakše uposliti AI agente.

Ono što zasada AI ne može je izaći na teren, razgovarati s ljudima, ponuditi duboki stručni uvid u neku temu ili stvoriti originalan sadržaj kojeg njegov LLM nije posrkao s interneta prilikom treniranja modela.

Otprilike je to slično i za druge profesije, pa je neka originalnost, inovativnost i ideja prva crta obrane od nadolazeće AI vojske. Brzina kojom promjene dolaze daleko je veća od mogućnosti društva da na njih odgovori, pa je ključno da sami razmislite na koji način možete iskoristiti AI kako bi postali još učinkovitiji i umjesto pasivnog čekanja da našu neoriginalnost bolje odradi stroj koji nikad ne spava, postanemo kreatori koji će AI alate koristiti za brži i kvalitetniji konačni output.

Upravo iz tog razloga proteklih par mjeseci radili smo neumorno na stvaranju VIDI AI kuharice u kojoj ćemo vas provesti od samog početka i pojasniti što su to LLM-ovi, kako se treniraju i što možemo očekivati u narednom razdoblju. Nakon toga donosimo pregled top vještina koje morate naučiti u 2025. godini kako bi ovladali AI alatima i natjerali ih da oni rade za vas.

cat-7627628_1280

Provest ćemo vas kroz veliki pregled AI alata za produktivnost po različitim kategorijama i predstaviti najznačajnije AI predstavnike te ponuditi recepte, odnosno male tajne velikih majstora promptova iz realne industrije koji svakodnevno na pametan način koriste velike mogućnosti AI-a.

Kao što su automobili s unutarnjim sagorijevanjem preko noći istisnuli ogromnu industriju prijevoza konjima po velikim svjetskim gradovima prije više od 100 godina, tako se možda nalazimo na sličnoj prekretnici, s tim da AI s malo više truda i znanja poziva sve koji rade na stariji način da se pridruže promjeni i u njoj profitiraju.

Tema je kompleksna i mogla bi bez problema zauzeti cijeli jedan broj časopisa. Isto tako, vrlo je nezahvalno pisati o ovako dinamičnoj temi kod koje se stvari mijenjaju doslovno dok se o njima piše. Bez obzira na sveobuhvatnost i bojazan od brzog zastarijevanja i uz svjesnost da nisu svi aspekti poput AI agenata obrađeni, bacili smo se na ovu temu i pokušali u kondeziranom obliku približiti što sve donosi svijet umjetne inteligencije u ovom trenutku.

U temi objavljenoj na Vidilab.com portalu pronaći ćete pregled najboljih AI alata, brojne savjete stručnjaka, savjete za najučinkovitije promptove pa čak i upute kako programirati igru na VIDI X mikroračunalu uz pomoć Google Geminija ili ChatGPT-a.

Vezani sadržaji
Ključne riječi Vidi
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam