Nalazite se
Članak
Objavljeno: 09.06.2014. 16:11

Crowdfunding 

Kako dignuti lovu s Kickstarterom i Indiegogoom

Financiranje pomoću "mikroinvestitora" s Interneta, sve je popularniji način za razvoj vlastitog biznisa bez puno početnog kapitala.

Kako dignuti lovu s Kickstarterom i Indiegogoom

Svi smo mi barem jednom imali poslovnu ideju koja nam se činila zanimljiva, isplativa i dakako fenomenalna, no čim bismo iole ozbiljnije započeli razmišljati o njezinoj realizaciji, shvatili bismo da je lako pokrenuti biznis kada posjedujete neki kapital "sa strane", no ako bi prikupljanje početnih sredstava trebalo uključiti vaše zaduživanje, tipa hipoteke na kuću, stan, ženu ili djecu, vrlo brzo bismo se ohladili.

Tada bi nam jedinu šansu predstavljao netko tko je "dovoljno lud" da bi uložio svoj novac u projekt u zamjenu za određeni postotak buduće (eventualne) zarade, no takvi baš ne rastu na drveću, zar ne?

U današnje doba situacija se ipak uvelike promijenila, prije svega zahvaljujući internetskim "crowdfunding" servisima poput Kickstartera i Indiegogoa, na kojima svatko može oglasiti i dokumentirati svoj projekt, te potom zatražiti od posjetitelja da ga sponzoriraju s onoliko novca koliko žele, ukoliko prepoznaju tu stvar kao nešto posebno zanimljivo ili od "opće društvene koristi".

Naši kolege iz časopisa Vidi nedavno su odlučili ispitati kako sve to funkcionira, te provjeriti je li čitava ta priča s crowdfundingom samo prodavanje magle, ili doista drži vodu. Između ostaloga su potražili domaće tvrtke koje su crowdfundingom uspješno realizirale vlastite projekte, među kojima se kao najsvježiji primjeri navode Ironward, domaći game developeri koji su za svoju igru The Red Solstice na Kickstarteru skupili 60.836 dolara umjesto traženih 50.000, te Fojo, koji je za Enfojer sustav za razvijanje fotografija s pametnog telefona uspio skupiti 38.646 dolara od traženih 70.000, no kampanja na Indiegogou im je usprkos toga bila uspješna, jer su imali veliku promidžbenu korist, što je dodatna vrijednost crowdfundinga.

Neke tvrtke koje su već odavno postale uspješne, crowdfunding zapravo koriste isključivo kao marketinški alat, što znači da svi ne koriste Kickstarter ili Indiegogo s istom svrhom.

Također valja naglasiti da neki pojedinci i grupe koriste crowdfunding za pokušaj prijevare, pa su Vidijevci iskopali nekoliko doista čudnih primjera lažnih kampanja koje su otkrivene, a pitanje je koliko tek ima onih koje nisu. Pored toga, neki timovi i pojedinci koriste crowdfunding isključivo iz zabave i zafrkancije, pa ste tako na Kickstarteru nedavno mogli financirati "Zvijezdu smrti", za koju je tražena neka abnormalna lova, tipa desetak ili sto milijardi dolara.

I na kraju, mora se naglasiti da nije svejedno na kojem crowdfunding portalu i po kojem modelu pokrećete svoju kampanju ili financirate tuđu vlastitim novcem. U nekim slučajevima investitorima se novac s računa skida isključivo ako je postignuti iznos prešao traženu svotu, dok u nekim modelima cilj ne mora uopće biti postignut, već vrijedi ona "daj što daš".

Nadalje, kako bi vaš projekt bio zanimljiviji, običaj je da za određene svote ljudima obećate i određene nagrade, što biste trebali poštivati, jer u protivnom možete riskirati sudski progon kao i za slučaj prijevare.

U svakom slučaju, ako svoj novac imate namjeru uložiti u nečiji bežični punjač koji će vam mobitel napuniti s udaljenosti od 4 kilometra, ili sami želite pokrenuti biznis s vlastitom univerzalnom Android aplikacijom prevoditelja na klingonski, morat ćete dobro proučiti "sitna slova", te naučiti čim više o sustavu i proceduri pokretanja kampanja, kako biste bili sigurni da ćete poduzeti sve one bitne koračiće koji vam s velikim postotkom garantiraju uspjeh. Dakako, prije bilo čega drugog, budite sigurni da doista imate nešto što je originalno i posebno zanimljivo, jer nikome vjerojatno ne trebaju "najveće škarice za rezanje noktiju na svijetu" i slične inovacije.

Da se ne morate sami ubijati u traženju "formule za uspjeh", predlažemo vam da pročitate našu veliku Crowdfunding temu u novom broju časopisa Vidi br. 219 koji se na kioscima nalazi do 28. lipnja, gdje ćete saznati sve detalje o tome po sistemu "korak-po-korak", koji uključuju i nekoliko specifičnih trikova koje su nam otkrili oni koji su lovu već digli.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->