Nalazite se
  • Računala
  • Novosti
  • Hrvati kupuju prijenosnike i televizore u specijaliziranim trgovinama
Članak
Objavljeno: 07.06.2012. 11:25

Studija 

Hrvati kupuju prijenosnike i televizore u specijaliziranim trgovinama

Agencija TNS Pentor provela je istraživanje o navikama domaćih kupaca televizora i prijenosnih računala.

Hrvati kupuju prijenosnike i televizore u specijaliziranim trgovinama

Cijena, kvaliteta, prestiž brenda, što je važnije? U specijaliziranoj trgovini ili online? Slijede li preporuke prijatelja i obitelji, ili domaći kupci vjeruju prodavaču? TNS Pentor je provjerio kako Hrvati kupuju prijenosna računala i televizore, tijekom istraživanja čije rezultate možete pogledati u tekstu dolje. 

60 posto ispitanika će u naredne 2-3 godine kupiti prijenosno računalo 

Samo jedna desetina sudionika istraživanja planira kupiti prijenosno računalo u nadolazećoj godini. Većina (62%) želi odgoditi ovu odluku za naredne 2–3 godine. Više je muškaraca nego žena koji uskoro žele kupiti ovaj uređaj. Manje od 30% ispitanika nema planove kupiti novo prijenosno računalo u sljedeće 4 godine. 

Pri odabiru su važni tehnički parametri ali i estetika 

Pri odabiru određenog brenda, ljudi tvrde da su ih na odluku naveli tehnički parametri i cijene. Brend, mišljenje drugih, težina uređaja i posebno boja kućišta od manjeg su značaja. Muškarci i mlađi ljudi češće su se fokusirali na tehničke parametre i objavljena testiranja. Žene i stariji korisnici više su obraćali pažnju na instalirani operativni sustav. Stariji ljudi su također u obzir uzimali i težinu uređaja.

Pri odabiru određenog brenda prijenosnog računala, ljudima su od najvećeg značaja: trajnost, učestalost kvarova, parametri baterije, cijena i općenito visoka kvaliteta. Žene više pažnje obraćaju estetici i obično odabiru tržišnog lidera. Ljudi vjeruju da je emotivna dimenzija brenda manje važna (ona je posebice potcijenjena kod ljudi koji planiraju kupiti novo prijenosno računalo u narednih godinu dana). No, manje bogati ljudi češće priznaju da su im važne i te neopipljive karakteristike. Ljudi s višim primanjima imaju tendenciju fokusirati se na tehničke detalje.

Internet je najčešći izvor informiranja 

Najćešći izvor informacija za Hrvate su internetske stranice proizvođača (71%). Polovina njih čita specijalizirane internetske stranice, forume i blogove. Najmanje popularni izvori su društveni mediji, TV i tiskovine. Muškarci češće od žena koriste i druge internetske stranice osim onih od proizvođača te češće od žena uspoređuju cijene. Žene, s druge strane, spremnije slijede preporuke drugih ljudi (počevši od obitelji i prijatelja, do stručnjaka i prodavača). Mladi ljudi kao i oni imućniji više se angažiraju u traženju informacija iz različitih izvora. 

Brza kupovina u specijaliziranim trgovinama 

Četiri od pet ispitanika prijenosna računala su kupili u tradicionalnim specijaliziranim trgovinama, a njih 6% u supermarketima ili hipermarketima. Samo jedna od dvadeset osoba laptop je kupila online.

Za gotovo jednu trećinu ljudi, potrebno je manje od jednog tjedna da svoju odluku o kupnji prijenosnog računala provedu u djelo. Jednoj trećini je potrebno 2 – 4 tjedna da ga zapravo kupe. Općenito, mlađi ljudi su manje brzopleti oko kupnje (čemu je možda uzrok ekonomska situacija). 

Skoro svako kućanstvo ima dva televizora, a novi planiraju nabaviti u naredne 3 godine 

Oko dvije trećine (65%) ispitanika imaju u svom kućanstvu bar dva televizora koji rade. Može se primjetiti da mlađi ispitanici i oni s višim primanjima imaju veći broj televizora. Najčešći tipovi televizora su CRT-ovi (47%) i LCD-ovi (36%).

Preko polovina ispitanika (57%) planira kupiti novi televizor u sljedeće tri godine, a njih 13% će to učiniti u nadolazećih 12 mjeseci. Jednogodišnji plan je posebno popularan među vlasnicima LED modela (19%), kod ljudi s kućnim budžetom od najmanje 8.000 HRK (18-21%) i to kod onih koji imaju Toshibu (24%), LG (16%) i Philips (16%). 

Cijena i veličina ekrana ključna uloga pri odabiru televizora 

Cijena i veličina ekrana igrale su ključnu ulogu pri odabiru modela televizora i brenda, posebice kod mlađih ljudi i muškaraca. Brend je peti aspekt u nizu koji se uzimao u obzir. Po mišljenju Hrvata, najvažniji čimbenici za odabir brenda pri kupnji novog televizora su visoka kvaliteta slike i visoka kvaliteta brenda općenito. Prema izjavama, mišljenja drugih ljudi imaju najmanji utjecaj.

 Istraživanje je naručila Toshiba od TNS Pentor agencije za istraživanje.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam