Nalazite se
Članak
Objavljeno: 02.05.2012. 15:59

Upravljanje inovacijama 

Često nismo ni svjesni vlastitih inovacija

Jesmo li inovativni? Ako jesmo, kako inovacije iskoristiti za vlastitu korist?

Često nismo ni svjesni vlastitih inovacija

Inovacije su dokazani put do poslovnog uspjeha, bez obzira o kojem području se radilo, no u IT industriji one su takoreći uvjet kako bi do poslovanja i došlo.

Sjetimo se samo hrvatske iPhone aplikacije Tap&Track, plasirane na američko tržište, koja se unatoč velikoj konkurenciji aplikacija u brojanju kalorija, inovacijama kao što je mreža restorana s kaloričnostima njihovih menija plasirala na vrh.

Inovativnost-IMP3rove-mjeri-u-5-dimenzija-koje-su-ovisne-jed

IMP3rove pristup inovacijama: Piramida prikazuje pet međuovisnih dimenzija inovativnosti.

Iako smo često vrlo kreativni, jer sam način rada u IT-u po defaultu potiče na kreativnost i stalne promjene, često je problem što nismo svjesni kako upravljati njome i pretvarati ih u inovacije koje donose prihode, ali su i zaštićene pri izlasku na strano tržište.

Naime, mala i srednja poduzeća, ne samo u Hrvatskoj već i širom EU nemaju dovoljno znanja da iskoriste upravljanje inovacijama kako bi ih investitori i mogući partneri smatrali globalno kompetitivnima. No, osim stjecanja znanja dobivaju se i "usputni" benefiti upravljanja inovacijama jer one direktno utječu na poslovne performanse kao što su rast, dobit i broj zaposlenih. 

Kako izmjeriti inovativnost? 

Radi osvješćivanja potrebe za inovacijama, ali i gospodarenje njima, BICRO, vladina agencija za provedbu programa potpore tehnologijskom razvoju, u okviru Europske poduzetničke mreže organizira radionice o upotrebi alata IMP3rove.

Riječ je o metodologiji koja na sustavan način procjenjuje snage i slabosti tvrtke u upravljanju inovacijama te omogućuje usporedbu s drugim tvrtkama. Metodologija se koristi u EU i razvijena je kao budući standard za inovacijsku metriku.

IMP3rove je kratica kompliciranog naziva na engleskom: IMProve Innovation Management Performance of SMEs with sustainable IMPact. Što bi u slobodnom prijevodu značilo: poboljšanje performansi menadžmenta inovacija u malim i srednjim poduzećima s održivim učinkom.

No što bi bilo upravljanje inovacijama? Temelji se na strategiji i organizacijskoj kulturi za inovacije, na sposobnosti upravljanja idejama i procesima koji stvaraju nove proizvode i usluge, proizvodne metode ili poboljšane poslovne modele, sve do njegove uspješne komercijalizacije na tržištu. A cilj je, naravno, povećanje konkurentnosti.

IMP3rove metoda objedinjuje skup alata za procjenu koji osim evaluacije vlastite inovativnosti otvara pristup IMP3rove bazi podataka u kojoj je moguće uspoređivati se s velikim brojem drugih poduzeća. Koristi od alata su brojne, no najvažnije je da tvrtke, koje ispune online IMP3rove upitnik na točan i potpun način, dobivaju personalizirani izvještaj koji sadržava smjernice za preispitivanje svojih inovacijskih aktivnosti, sadašnje stanje inovacijskog kapaciteta tvrtke u usporedbi s vrijednostima drugih tvrtki slične veličine, veličinu potencijala i možda najvažnije – preporuke kako poboljšati vlastiti inovacijski kapacitet. 

Upitnik

Online upitnik: IMP3rove upitnik ispunjava se online, bez žurbe i s pažljivom provjerom podataka.

Kako iskoristiti IMP3rove? 

Dakako najbolje se najprije konzultirati s agencijom BICRO, a preporučljivo je proći neki od njihovih besplatnih tečajeva koji se organiziraju širom Hrvatske.

Za procjenu inovativnosti koristi se online IMP3rove alat koji se može popunjavati sam ili uz asistenciju njihovog konzultanta. Drugi način bismo svakako preporučili.

Konzultant putem e-maila šalje pozivnicu putem koje se tvrtka registrira unoseći osnovne podatke. Nakon što konzultant potvrdi registraciju tvrtka ispunjava upitnik samostalno ili uz pomoć konzultanta. Dobro je prije potvrde svih unesenih podataka u upitnik zajednički ih provjeriti s konzultantom. Napominjemo da su podaci sigurni, a niti konzultant nema uvid u pristup podacima tvrtke.

Potrebno je biti usredotočen pri ispunjavanju upitnika jer je upitnik inicijalno moguće ispuniti samo jednom, a pristup upitniku ponovno je moguć nakon devet mjeseci.

Ono što se u upitniku traži o poduzeću su financijski podaci za posljednje četiri godine; broj zaposlenih po godinama, EBIT – dobit prije odbitka rashodnih kamata i poreza na dobit, prihod u zadnje dvije godine s udjelom izvoza u prihodu, doprinos inovacija profitu te ušteda postignuta inoviranjem, ulaganje u inovacije, Time to market/Time to profit te životni ciklus proizvoda i usluga.

Nakon potvrde podataka i zaključivanja upitnika slijedi automatsko generiranje izvještaja. Korisnik se o završetku obavještava e-mailom. No, taj izvještaj nije i automatski validiran već je za validaciju potrebno konzultirati konzultanta. Tek se nakon pregleda i konzultacija izvještaj validira i takav ulazi u bazu.

Nije teško i besplatno je. Doduše, zahtijeva ponešto osobnog angažmana, no tvrtki stvara dodanu vrijednost u vlastitom poslovanju i benefite u nastupu pri traženju potpora i nastupu pred investitorima i stranim partnerima. 

Svrha IMP3rovea 

- Upotreba boljih/novih alata za upravljanje inovacijama

- Poboljšanje procesa upravljanja inovacija u malim i srednjim poduzećima

- Pružanje baze financijskim institucijama za procjenu malih i srednjih poduzeća i njihovih financijskih rizika

- Bolji uvid u potrebe inovativnih MSP; ciljane mjere EU inovacijske politike u budućnosti

Vezani sadržaji
Ključne riječi inovacije BICRO inovatori mreža
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->