Nalazite se
  • Pop Tech
  • CT skener za dijagnostiku "bolesti" automobila
Članak
Objavljeno: 10.10.2013. 10:01

XXL CT 

CT skener za dijagnostiku "bolesti" automobila

Njemački znanstvenici proizveli veliki CT skener koji se može koristiti za skeniranje razbijenih automobila.

CT skener za dijagnostiku "bolesti" automobila

Računalna tomografija (computed tomography - CT), predstavlja jedan od najkvalitetnijih medicinskih dijagnostičkih uređaja, pomoću kojeg se mogu otkriti mnoge promjene u ljudskom tijelu, koje se drugim metodama teško detektiraju.

Znanstvenici i inženjeri njemačkog instituta Fraunhofer smatraju kako se CT jednako uspješno može koristiti i za neinvazivno dijagnosticiranje oštećenja na automobilima, pa su stoga proizveli ogroman CT skener koji su jednostavno nazvali XXL CT, za koji vjeruju da će biti prihvaćen u auto industriji, kako bi se nakon crash testova moglo lakše ustanoviti kako sudari utječu na različite materijale, dijelove i komponente "iznutra".

Za potrebe takvih testova do sada se automobile moralo pažljivo rastavljati, što je bilo dosta nezgodno obzirom na svijen i razbijen lim i druga kompleksna oštećenja, a pored toga je bilo i znatno nepreciznije od mogućnosti koje nudi trodimenzionalni vizualni prikaz CT-a.

Isto tako, znanstvenici primjenu XXL CT skenera vide i u zrakoplovnoj industriji, recimo za potrebe testiranja krila i drugih dijelova aviona i helikoptera.

Ovaj CT skener funkcionira tako da se auto postavi na platformu koja se okreće. Dva rendgenska detektora ga skeniraju sa svake strane, a računalo spaja višestruke prikaze i generira čitav trodimenzionalni CT sken. XXL skener posjeduje razlučivost od 0.8 mm, no znanstvenici vjeruju kako ju mogu poboljšati do 0,4 mm.  

Fraunhofer za sada ne navodi surađuje li s industrijom koja bi mogla proizvoditi ovaj uređaj za komercijalno tržište, niti kolika će biti cijena XXL skenera. Vjerujemo kako neće biti dovoljno niska da bi se nabava XXL skenera isplatila automehaničarima, što nam je prvo palo na pamet kada smo ovo saznali. 

Izvor: Fraunhofer

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->