Nalazite se
Članak
Objavljeno: 28.07.2022. 13:40

NATIVE AD

S FER-a izlaze budući arhitekti visokotehnoloških sustava

FER ima izraženu znanstvenu djelatnost preko koje sukreira buduće trendove, te se oni reflektiraju u kurikulumu.

S FER-a izlaze budući arhitekti visokotehnoloških sustava

Zagrebački FER jedan je od najcjenjenijih hrvatskih fakulteta, a profesori i studenti rade na nizu značajnih međunarodnih znanstvenih projekata kao što su Inicijativa za europski procesor, Inteligentni terenski robotski sustavi i još više desetaka sličnih projekata.

NATIVE AD

Vještine i znanja koje studenti na FER-u dobivaju, a potrebna su za zanimanja budućnosti, dijele se na dobre temelje u područjima prirodoslovlja, računarstva i elektrotehnike, te na znatiželju, kreativnost i poriv za stalnim unaprjeđivanjem samoga sebe. Zbog brzog razvoja tehnologije, cjeloživotno učenje postaje ključno za kompetitivnost, smatra izv. prof. dr. sc. Mihaela Vranić, prodekanica za nastavu s kojom smo razgovarali o poželjnim vještinama za zanimanja budućnosti.

DSC_0790

S obzirom da će umjetna inteligencija automatizirati mnoštvo današnjih manualnih poslova, neka će zanimanja odumrijeti, ali se otvara prilika za brojna nova.

„Obrazovanje budućnosti stoga mora s jedne strane dati kvalitetna temeljna znanja, a s druge strane  biti orijentirano na interdisciplinarnost, razvoj osobnih socio-emotivnih kompetencija te poticanje poduzetničko-inovativnog načina razmišljanja. Danas se stručnjak ne može osloniti na usko specijalizirane i specifične tehničke vještine koje brzo zastarijevaju i postaju zamjenjive novim tehnologijama“, rekla nam je profesorica Vranić.

Trendovi u tehnologiji

Zbog velikog fokusa na znanstvene djelatnosti preko kojih se elementi znanstvenih i primijenjenih istraživanja izravno ugrađuju u nastavu kroz završne i diplomske radove ili poslijediplomske specijalističke studijske programe te na druge načine,, studenti FER-a su nakon završetka studija spremni za nove trendove koje su dijelom i sami razvijali.

FER veliki značaj pridaje i multidisciplinarnom pristupu. Kao odlične primjere prodekanica Vranić navodi:

„S Akademijom dramskih umjetnosti FER razvija diplomski studijski program Dizajn i razvoj videoigara za kojim na tržištu postoji neupitna potreba. S Filozofskim fakultetom FER je pripremio sveučilišni diplomski program koji će se baviti primijenjenom kognitivnom znanošću, a s Fakultetom strojarstva i brodogradnje razvijen je diplomski studijski program Biomedicinsko inženjerstvo. Svi navedeni programi nastali su u suradnji s dionicima iz gospodarstva i izuzetno su atraktivni za nove generacije mladih stručnjaka.“

Untitled-1

Uz suradnju s drugim fakultetima, FER nudi podosta izvannastavnih kolegija, te radi na suradnji između fakulteta i industrije koja kasnije te kadrove i zapošljava. Centar karijera FER-a provodi specijalizirane programe i educira studente kako prepoznati prilike za ostvarenje željene karijere. Svoje buduće poslodavce studenti u prosjeku susreću oko godinu i pol prije završetka studija.

Zanimanja i vještine budućnosti

FER kao institucija uvijek stavlja velika očekivanja pred studente i od novih generacija očekuje sudjelovanje u transformaciji gospodarstva kroz zelene, održive i tehnološke promjene.

Prema statistici, čak 7 od 10 najtraženijih poslova vezano je uz područje elektrotehnike i računarstva, a kroz nedavnu digitalnu revoluciju to su postali i najviše plaćeni poslovi u 2021. godini.

„Nakon menadžmenta u informacijskim tehnologijama, najviše je plaćen posao arhitekta sustava koji danas često podrazumijeva i hardver i softver istovremeno. Takve osobe brinu se o organizaciji tehnologije i proizvoda, odlučuju kako „posložiti puzzle“ koji zatim čini smislenu i učinkovitu cjelinu. Nakon njih, slijede zanimanja u područjima o kojima danas često slušamo: računarstvo u oblaku, kibernetička sigurnost te organizacija i obrada velike količine podataka. Na FER-u upravo stasaju nove generacije stručnjaka iz svih navedenih zanimanja“, naglasila je izv. prof. dr. sc. Mihaela Vranić.

Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













   

*/-->