Objavljeno: 13.08.2017. 10:51

Binghamton University

Papirnata baterija radi na pljuvačku

Samo jedna kap sline u stanju je omogućiti 20 minuta rada LED-ici.

Papirnata baterija radi na pljuvačku

Vjerojatno vam je poznato da možete napraviti bateriju od limuna, naranče, jabuke i rajčice, a sada vam je čak dovoljna i pljuvačka.

Znanstvenici Sveučilišta u Binghamtonu izradili su papirnatu bateriju koja se temelji na bakterijama iz sline. Prema njihovoj tvrdnji dovoljno je na tu bateriju staviti jednu kap pljuvačke da dobijete dovoljno elektriciteta za napajanje LED-ice u trajanju od 20 minuta.

Baterija uključuje specijalne bakterijske stanice pod nazivom eksoelektrogeni koje imaju mogućnost eksternog prikupljanja elektrona na vanjsku elektrodu. Bakterijske stanice se mogu pohrraniti isušivanjem, a kada trebate napajanje dovoljno je da ih aktivirate pomoću organske tvari, pa znanstvenici vjeruju da bi se takve baterije mogle koristiti u suhim područjima poput pustinja.

baterija

"Eksoelektrogeni su mikroorganizmi sa sposobnošću transfera elektrona između svojih staničnih zidova i elektrode, a povremeno trebaju jesti", kaže vođa istraživanja profesor Seokheun Choi, čiji tim je objavio studiju u publikaciji EurekAlert AAAS. "Slina ima dvije funkcije. Aktivira zamrznute stanice i omogućuje ishranu mikroorganizmima. Nekoliko minuta nakon što pljunete na eksoelektrogene, baterija može započeti proizvodnju elektrciteta". Choi dodaje kako je ovaj uređaj prva biobaterija koja se aktivira tjelesnim tekućinama.

Njegov tim već pet godina razvija papirnate baterije koje se mogu savijati poput origami figurica. Ideja je da se takve baterije povezuju zajedno kako bi bile u stanju napajati veće uređaje.

"Ljepota u korištenju papira je u tome što ga možete savijati i slagati kako biste dobili baterije spojene serijski ili paralelno za poboljšavanje performansi.

Choi i njegovi kolege još nemaju konkretnih planova po kojima bi na tržište doveli papirnate baterije na koje biste pljuvali prije korištenja u svojim gadgetima.