Objavljeno: 30.07.2017. 12:58

University of Santiago

Antarktičko cvijeće za savršenu kremu za sunčanje

Znanstvenici u cvijeću s Antarktike otkrili molekule koje filtriraju opasno ultraljubičasto zračenje.

Antarktičko cvijeće za savršenu kremu za sunčanje

Znanstvenici Sveučilišta u Santiagu iz Čilea otkrili su molekule u dvije vrste antarktičkog cvijeća koje čuvaju biljke od sunčevog zračenja i iskazuju potencijal za korištenje u proizvodima poput krema za sunčanje i sredstava za zaštitu osjetljivih usjeva.

Proučavajući biljke Colobanthus i Deschampsia antarctica znanstvenici su otkrili da sadrže molekule koje im omogućuju visoku toleranciju na ultraljubičasto zračenje. Obje vrste rastu isključivo u ledenoj polarnoj regiji no klimatske promjene i topljenje leda im povećavaju stanište.

Dr. Gustavo Zuniga (slika gore), vođa ovog istraživanja koje je provedeno u specijalnoj ledenoj komori, izjavio je da bi te molekule mogle biti korištene u prevenciji oštećenja ljudske DNK. Također navodi da aktivni sastojak u njima nije štetan po ljudsko zdravlje, a proizvodnja se može jednostavno skalirati za šire potrebe.

Znanstvenici kažu da sada traže industrijske partnere koji bi na temelju njihovih istraživanja pokrenuli proizvodnju konkretnih proizvoda koji će se koristiti u zaštiti protiv sunčevog zračenja.

Ako ste ovo ljeto izgorjeli na Suncu najbolje znate koliko je ovo istraživanje važno.