Objavljeno: 20.02.2023. 16:47

ESA

VIDEO: Juice korak bliže lansiranju

Europska letjelica za istraživanje Jupiterovih mjeseca stigla u europsku svemirsku luku u Kourouu.

VIDEO: Juice korak bliže lansiranju

ESA-ina misija Jupiter Icy Moons Explorer ili skraćeno Juice, izvršit će detaljna promatranja divovskog plinovitog planeta Jupitera i njegova tri velika oceanska mjeseca Ganimeda, Kalista i Europe. Letjelica će u svemir biti lansirana s nizom instrumenata za daljinsko očitavanje, geofizičkih i in situ instrumenata. Misija će karakterizirati ove mjesece kao planetarne objekte i kao moguća staništa života, dubinski istražiti Jupiterovo složeno okruženje i proučavati širi Jupiterov sustav kao arhetip plinovitih divova diljem Svemira.

Međuplanetarnu letjelicu razvija Europska svemirska agencija s tvrtkom Airbus Defense and Space kao glavnim izvođačem.

Nakon mnogo godina razvoja, izgradnje i testiranja, ESA-in Juice konačno je stigao u europsku svemirsku luku u Kourouu, Francuska Gvajana. Krajem 2022. godine svemirska letjelica je prošla svoj završni termalni vakuumski test u Airbus Defense and Space postrojenju u Toulouseu, kao i svoje završne testove provjere softvera, pri čemu je bila kontrolirana iz ESOC centra za kontrolu misije u Darmstadtu, Njemačka, kao što objašnjavaju u ovom videu.

Prema ESA-inom planovima Juice će u orbitu Zemlje podići Ariane 5 raketa i poslati je na putovanje prema Jupiteru i njegova tri ledena mjeseca, Europu, Callisto i posebno Ganimed, koji je u pogledu tektonike sličniji Zemlji nego li su to Mars ili Venera, a ispod ledene površine sadrži slani ocean. Nedavno je, uz pomoć teleskopa Hubble na Ganimedu otkriveno postojanje molekula ozona, koje nastaju cijepanjem molekula vode pod udarima nabijenih čestica zarobljenih u Jupiterovom magnetskom polju. Vjeruje se da bi ovaj proces mogao održavati slabašnu atmosferu kisika, slično kao na Europi.

Istražujući i proučavajući sustav najvećeg planeta u Sunčevom sustavu, misija ispunjava svoju ulogu u ESA-inom programu Cosmic Vision, učeći nas o svemiru i podrijetlu života.

Lansiranje je planirano za travanj ove godine.

Ključne riječi Jupiter ESA Ganimed Juice