Objavljeno: 24.09.2015. 12:19

UCSD

Mikroroboti za uklanjanje CO2 iz mora

Znanstvenici Sveučilišta u San Diegu vjeruju da bi njihovi mikroroboti mogli uvelike pomoći u smanjenju razina ugljičnog dioksida.

Mikroroboti za uklanjanje CO2 iz mora

Nanoinženjeri su izumili cjevaste mikromotore koji se kreću vodom i uklanjanju ugljični dioksid. Photo Credit: Laboratory for Nanobioelectronics UCSD

Uslijed naše sklonosti da čim više iskorištavamo fosilna goriva, sve se više povećavaju razine stakleničkih plinova u atmosferi, pri čemu prednjači ugljični dioksid (CO2), a to ujedno znači da se povećava i njegova razina u oceanima.

Ukratko rečeno, velike količine CO2 u moru uzrokuju da voda postaje kiselija, što najviše šteti školjkašima, čije ljušture se doslovce otapaju. Znanstvenici vjeruju da je acidifikacija oceana uzrokovala jedno od najvećih masovnih izumiranja vrsta u povijesti našeg planeta.

Ekipa znanstvenika iz Laboratorija za nanobioelektroniku na Sveučilištu Kalifornija iz San Diega (UCSD), vjeruje da se oceanima može pomoći malim mikrobotovima koji se brzo kreću kroz vodu, uklanjajući 88 posto ugljičnog dioksida iz morske vode, njegovim pretvaranjem u kalcijev karbonat, koji predstavlja osnovni građevni materijal od kojeg su napravljene školjke.

Njihovi mikrobotovi se kreću na pogon kemijskog motora, odnosno uređaja koji reagira s niskim razinama vodikovog peroksida dodanog u vodu, Kada robot dođe u kontakt s česticama vodikovog peroksida, kreće se kroz vodu zarobljavajući ugljik koji pretvara u čvrstu tvar.

CO2-micromotor-video-stills

Sličice pokazuju kretanje mikrobotova u morskoj vodi. Photo Credit: Laboratory for Nanobioelectronics UCSD

"U budućnosti bismo mogli koristiti te mikromotore kao dio sustava za pročišćavanja vode, kao neku vrstu dekarbonizacijske farme", navodi Kevin Kaufmann, jedan od autora studije UCSD-a, koji vjeruje da bi se moglo proizvesti i mikromotore koji se pokreću vodom umjesto vodikovim peroksidom, što bi proces moglo učiniti još zelenijim.

"Ako bi mikromotori mogli koristiti svoj okoliš kao pogonsko gorivo, postali bi još više skalabilni, prihvatljiviji za okoliš i manje skuplji", kaže Kaufmann