Objavljeno: 13.05.2012. 11:36

SpaceX

Elon Musk: Volio bih umrijeti na Marsu

Suosnivač tvrtki PayPal, Tesla Motors i SpaceX nestrpljivo čeka lansiranje Dragon letjelice i objašnjava svoje vizije.

Elon Musk: Volio bih umrijeti na Marsu

NASA i SpaceX su objavili novi datum lansiranja Dragon letjelice Falcon 9 raketom. Drugo lansiranje Dragona predviđeno je za 19. svibnja ove godine, a letjelica bi se tijekom misije trebala spojiti na međunarodnu svemirsku postaju i time postati još jedan svemirski brod koji će služiti za opskrbu ISS-a.

falcon9

Paralelno s tom misijom, privatna svemirska tvrtka SpaceX, kojoj je na čelu osnivač PayPala i Tesla Motorsa Elon Musk, provodi testove nove Dragon kapsule, koja će u budućnosti, osim prijevoza robe, služiti i za prijevoz astronauta u svemir.

Elon Musk je povodom novog lansiranja izjavio kako su to tek počeci svemirskih avantura koje njegova tvrtka planira, te da je jedan od njihovih glavnih ciljeva let ljudi na Mjesec i Mars, za što vjeruje da će se desiti još tijekom njegovog života, a ne odbacuje ni mogućnost da i sam zakorači u svemirska prostranstva.

Elon Musk je nedavno gostovao u TV showu Roberta Wrighta na postaji Channel 5 i s njim raspravljao o privatnim svemirskim putovanjima i istraživanjima.

Musk je objasnio razvoj tehnologije koju koristi SpaceX i rekao kako osnovu svega predstavlja 50 godina ljudske nazočnosti u svemiru, te rekao kako je na njegovu odluku o pokretanju privatne svemirske tvrtke utjecalo razočaranje razdobljem post Saturn V ere (Saturn V je bila raketa koja je prevozila Apollo misije na Mjesec i do danas predstavlja najveću raketu koju je izradio čovjek).

"Nakon Apollo misija svemirska istraživanja su iz pete brzine vraćena u prvu, a nedostatak utrke između SSSR-a i SAD-a je utjecao na smanjivanje interesa od strane državne egencije NASA za letove ljudi na druge planete", kaže Musk, dodajući kako bi privatne svemirske tvrtke mogle vratiti čovjeka na Mjesec, ali i dovesti do Marsa prije nego što su to u stanju izvesti državne agencije poput NASA-e i Roscosmosa.

Kada se razgovor usmjerio ka pitanju svemirskog turizma, Musk je rekao kako će kroz 10 godina ljudi biti u mogućnosti kupiti putovanje u svemir za nekih 100 do 200 tisuća dolara, no kaže kako nije siguran koliko će ljude uopće zanimati odlazak u orbitu Zemlje, pa im želi ponuditi daleko zanimljivija putovanja.

"Moj glavni fokus je Mars. 10 godina od kako se obavi prvo slijetanje ljudi na taj planet, vidim mogućnost nastanka kolonije u kojoj bi mogli boraviti obični ljudi, a to ih neće koštati više od 500 tisuća dolara, ili trošak koji bi mogli imati prilikom gradnje kuće srednje klase u Kaliforniji", predviđa Musk. "Vjerujem kako bi se našlo dovoljno običnih ljudi koji bi rasprodali svu svoju imovinu i preselili se na Mars".

Musk nije želio reći kada bi se takvo što moglo realizirati, no navodi da bi se takve kolonije mogle uspostaviti kroz sljedećih 30 godina, prvo na Mjesecu, a potom i na Marsu.

kolonija-na-Marsu

Na pitanje zbog čega bi jedna privatna tvrtka trošila toliko novca na ulaganja koja se čine nepotrebnim u vrijeme štednje, Musk je rekao: "Stvaranje multiplanetarnog života bi moglo biti velika polica osiguranja za čovječanstvo".

Time je očito aludirao da bi svemirske kolonije na drugim tijelima i planetima sunčevog sustava osigurale produljenje ljudske vrste i u slučajevima katastrofa poput udara asteroida ili super solarnih baklji.

"No to će također biti sjajne avanture i jako zabavna stvar. Na Zemlji će uvijek biti problema, pa ako čekamo bolji trenutak, on vjerojatno neće doći nikada", kaže.

Kada je voditelj 40-godišnjeg milijardera (Forbes ga procjenjuje teškim 2 milijarde dolara) pitao bi li i sam želio provesti život na Marsu, Musk je bez oklijevanja rekao: "Odmah bih se prijavio da postanem prvi naseljenik. Mislim da bi bilo cool roditi se na Zemlji i umrijeti na Marsu, no nadam se, ne tijekom slijetanja".

Ključne riječi ISS svemir Mars SpaceX Elon Musk