Objavljeno: 25.05.2020. 10:38

ATLAS

Pokraj Jupitera otkriven neobičan i jedinstven objekt

Astronomi u orbiti Jupitera uočili objekt koji spaja značajke asteroida i kometa.

Pokraj Jupitera otkriven neobičan i jedinstven objekt

Da astronomi još uvijek imaju priliku otkrivati nove neobične svemirske objekte svjedoči najnovije otkriće znanstvenika Sveučilišta Havaji koji rade na projektu UH ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System). Oni su otkrili asteroid trojanac 2019 LD2, koji se nalazi u vrlo neobičnoj orbiti oko Jupitera, a usto ima i "ledeni rep", čime predstavlja jedinstveni "crossower" između asteroida i kometa. Pored toga, dodatna njegova značajka koja zbunjuje znanstvenike leži u tome što se čini da je aktivan manje od godinu dana. To je vrlo neobično, obzirom da su Jupiterovi trojanci stari milijarde godina i po svemu su trebali izgubiti led odavno.

2019LD2both02

Bit će potrebno više podataka da bi se utvrdilo što je dovelo do ovog jedinstvenog nalaza, a sveučilišni Institut za astronomiju sugerira da je Jupiter možda nedavno zarobio asteroid iz daleke (a time i hladnije) orbite, ili da je sudar s drugom svemirskom stijenom možda izložio led koji je prethodno bio zaštićen od sunčeve topline.

U svakom slučaju, znanstvenici vjeruju da bi ovo otkriće moglo pružiti više saznanja o prirodi Sunčevog sustava i njegovoj povijesti.