Objavljeno: 19.04.2020. 11:32

SpaceX

Objavljen datum lansiranja Crew Dragona s posadom

NASA-ini astronauti Bob Behnken i Doug Hurley spremaju se za Demo-2 testni let u svemir.

Objavljen datum lansiranja Crew Dragona s posadom

Ukoliko sve protekne u najboljem redu i ako se nitko važan ne razboli od virusa, SpaceX će 27. svibnja ove godine u svemir lansirati Crew Dragon letjelicu s posadom, koja će na ISS dovesti NASA-ine astronaute Boba Behnkena i Douga Hurleya.

To će biti ključni test koji će potvrditi da je Muskova svemirska tvrtka u stanju preuzeti lansiranja Amerikanaca u svemir, koje od prestanka Space Shuttle programa voze ruski Soyuz "taksiji".

Demo-2 misija će koristiti SpaceX-ovu raketu Falcon 9, a trenutno nije poznato koliko će dugo Behnken i Hurley provesti na ISS-u prije nego slete u Atlantski ocean u blizini istočne obale Floride, gdje će ih pokupiti SpaceX-ov brod.

Osim SpaceX-a američke astronaute će u svemir prevoziti i Boeing koji u prosincu nije uspio dovesti Starliner letjelicu bez posade na ISS, pa će to morati ponoviti krajem godine.

SpaceX je od NASA-e za razvoj Crew Dragona prvo dobio 4,2 milijarde dolara, a potom još 3,1, u što je uključeno i 6 letova s posadom na ISS za potrebe Američke svemirske agencije.

Prvi sljedeći let nakon Demo-2 misije će na ISS povesti američke astronaute Michaela Hopkinsa, Victora Glovera, Jr., Shannon Walker i japanskog Soichija Noguchija.

SpaceX također planira koristiti Crew Dragon i za prijevoz turista u svemir, pa je potpisao ugovor s turističkom svemirskom agencijom Space Adventures, koja će ih voditi na orbitalne letove.