Objavljeno: 11.09.2015. 14:17

Sveučilište u Michiganu

VIDEO: Sunčeve ćelije koje same prate Sunce

Znanstvenici su inspiraciju za ovu inovaciju pronašli u japanskoj vještini rezanja papira Kirigami.

VIDEO: Sunčeve ćelije koje same prate Sunce

Znanstvenici Sveučilišta u Michiganu razvili su sunčeve ćelije koje same prate Sunce bez pomoći ikakvih motora. Photo credit: Aaron Lamoureux

Znanstvenici Sveučilišta u Michiganu objavili su ovih dana znanstveni rad u kojem opisuju metodu koja omogućuje da se sunčeve ćelije okreću prema našoj matičnoj zvijezdi bez potrebe za motorima koji služe za okretanje sunčevih ploča, a i sami su veliki potrošači dragocjene energije.

Kao što sami kažu, ova tehnologija svoju inspiraciju nalazi u Kirigamiju, japanskoj vještini rezanja papira, pa je njihova sunčeva ploča isprintana na savitljivom kaptonskom supstratu s izrezanim trakama na površini. Kada se rastegne, ploča formira mrežu u kojoj se svaka sekcija lagano savije. Stupanj uvijanja koji omogućuje panelu praćenje kretanja Sunca, ovisi o tome koliko se ploča rastegne, što možete vidjeti u ovom videu.

"Ovaj dizajn čini isto ono što i ploče dizajnirane za okretanje prema Suncu, no sve to čini na nečemu što je esencijalno plitkog profila", kaže Aaron Lamoureux, glavni autor znanstvenog rada objavljenog u publikaciji Nature Communications.

Zahvaljujući ovoj tehnologiji, istraživači su otkrili da njihove ploče mogu biti jednako učinkovite kao i konvencionalni paneli sa sustavom okretanja prema Suncu na motorni pogon, dok istovremeno ne troše dragocjenu energiju za pokretanje, a u prilog im ide i mala težina, pa Lamoureux smatra da su idealne za kućne instalacije.

"Mislimo da ovo ima veliki potencijal, te već radimo na praktičnoj primjeni. Na kraju, ovo bi moglo znatno reducirati cijenu sunčeve energije", navodi Lamoureux.

Izvor: University of Michigan