Objavljeno: 11.08.2012. 10:16

NASA

Zašto vaš mobitel ima bolju kameru od Curiositya

3 glavna razloga zbog kojih rover vrijedan 2,5 milijarde dolara ima kameru od samo 2 megapiksela.

Vaš mobitel bi mogao snimiti bolje fotografije od ove Curiosityeve Mastcam kamere, samo je pitanje bi li na Marsu uopće radio.

Vjerojatno će vas iznenaditi podatak da marsov rover Curiosity koji predstavlja zadnju riječ tehnologije, posjeduje kameru od samo 2 MP, dok današnji mobiteli imaju višestruko jače senzore, nerijetko oko 10 MP.

1. Prvi razlog tome je 2004. godina, kada je NASA započela sklapanje letjelice. Naime, kamera je jedan od dijelova rovera koji su tada projektirani prema postojećoj tehnologiji. NASA kaže kako je kasnije bilo nemoguće promijeniti bilo što u sustavu, jer "taj komad tehnologije nije isto zamijeniti kao neki komad hardvera u vašem računalu".

2. Drugi razlog zbog kojeg se nije inzistiralo na skupim promjenama sustava za snimanje je udaljenost od Zemlje do Marsa. Curiosity je naime sa Zemljom povezan preko satelita koji nam dnevno mogu poslati samo 32 megabajta informacija. Kada bi fotografije bile ogromne, to bi uvelike ograničilo količinu dnevno prenesenih materijala, a valja imati na umu da su fotografije samo jedan dio podataka koje Curiosity svakodnevno šalje na Zemlju.

3. Treći razlog tome je najjednostavniji, a to je da za jače kamere na Marsu nema potrebe. Naime, na Marsu se gotovo nikad ništa ne kreće, pa je moguće napraviti savršene panoramske fotografije spajanjem velikog broja slika u jednu, čime se postiže isti efekt kao pri korištenju kamera visoke razlučivosti.

400px-Drawing-of-the-Mars-Science_Laboratory

Naravno, tu treba dodati i opremu Marsovog znanstvenog laboratorija (Mars Science Lab) koji se nalazi u sklopu rovera, jer ona predstavlja "prave oči i uši" sustava u potrazi za tragovima života. NASA kaže kako bi sigurno stavila jaču kameru da je očekivala da će ispred nje netko ili nešto prošetati, ili pozirati za National Geographic.

Naravno, tu postoje i drugi tehnički razlozi zbog kojih NASA nije mogla zamijeniti kameru nekom jačom, jer je njezin sustav projektiran da izdrži sve opasnosti puta svemirom, slijetanje i rad u specifičnim uvjetima koji vladaju na crvenom planetu.

Najveće razočaranje sustavom za snimanje je iskazao poznati redatelj James Cameron, koji je davno prije lansiranja Curiositya lobirao da NASA restarta čitav projekt sustava za snimanje, jer je smatrao kako ovaj projekt zaslužuje kvalitetne 3D filmove u visokoj razlučivosti, pa je za to čak okupio ekipu lobista koja bi to sufinancirala.

Nažalost, NASA nije imala sluha za njegove vapaje, pa će očito morati sam skočiti do Marsa kako bi snimio prequel Avatara.

Ključne riječi NASA Mars kamera Curiosity rover